NA: Jaeger Lecoultre Deep Sea Chrono

Normaal schrijgf ik niet zo snel een NA. Mede door het vele flipperen het afgelopen jaar. Het was een flinke rit :slight_smile:

Uiteindelijk kwam dit horloge in het blauwe gedeelte te staan. Het model is bekend en had de JLC al een keer omgehad tijdens een GTG. Je ziet ze niet vaak te koop en het aanbod op de bekende platformen is ook beperkt.

Het horloge tikt zo veel punten aan die mij altijd aanspreken in een horloge, chronograaf, duiker, stoer, apart… etc.

Echter is het toch een flinke zak met knaken. Dus ik dacht laat maar gaan want wil niet weer gaan flipperen. Echter bleef hij knagen en uiteindelijk toch maar gaan kijken of ik dan iets eruit wilde doen.

Speedmaster, hmmm nee heeft wel veel overlap maar dit is voor mij altijd mijn grail geweest dus die blijft.

Dan maar de Airking eruit en weet je wat de Pelagos draag ik toch alleen maar in de zomer dus die mag ook wel eens gaan. Een Rolex eruit voor een JLC. En weer koos Rolex loos worden. Het was even een commerciele afweging door de bekende hype. En ik was nog niet uitgekeken op de Air King. Maar toch gedaan en i.p.v. de Pelagos kan ik altijd nog een leuke duiker terug kopen mocht ik het niet aandurven met de JLC deze zomer.

Zo gezegd zo gedaan en snel gehandeld en de Deep Sea overgenomen van @jehebtWATgekocht.

Was nog een spannende dag aangezien het horloge vanuit Tsjechie moest komen. Doos en papieren waren wel nog in NL dus die heb ik mooi kunnen ophalen.

Ten eerste credits voor @jehebtWATgekocht. Super contact en alles tot in de puntjes geregeld.

Dan nu het horloge. Wat is dit gaaf! Ja de Air King was een mooie R maar dit is toch wel weer next level. De facetten van de lugs :drooling_face: 100M waterdicht is misschien een beetje vreemd voor een deep sea maar meer dan genoeg en het horloge is ISO 6425 gecertificeerd.

Het uurwerk wat er in zit is ook bijzonder en heeft bijvoorbeeld door de double barrel 65 uur Power reserve. het calibre 758 is alleen gemaakt voor deze Deep Sea modellen.

Linkje: https://www.watch-wiki.net/doku.php?id=jlc_758

Dan nu maar eens wat foto’s

134 likes

Mooi! Gefeliciteerd met deze topper van JLC!

2 likes

Gaaf ding, enjoy!

1 like

Mooi ding hoor, geniet ervan.

1 like

Prachtig!

Zeg nou zelf …

image

image

12 likes

Leuk man, gefeliciteeerd.

Wat ik me afvroeg, is dat inclusief lopende chronograaf? Of anders gezegd, een chronograaf heeft normaliter geen invloed op de power reserve, maar wel op de hoeveelheid torque die nodig is om het horloge aan te drijven, dus kan het zijn dat een horloge eerder stopt met chronograaf aan bij een afgewonden veer, omdat de trekkracht afneemt.

Dubbele veerton zou misschien wel een langere power reserve op moeten kunnen leveren dan 65 uur, dus vraag ik me af of ze die dubbele veerton deels ook hebben gedaan om de torque vanuit het uurwerk te optimaliseren.

Hoe dan ook, interessant ding. :+1:

3 likes

Heel knap horloge, en echt iets anders dan anders. Gefeliciteerd!

1 like

Super upgrade!! Heel veel plezier ermee!

2 likes

Das wel een stapje omhoog tov de Airking! Veel plezier er mee!

1 like

Lekker man! :slight_smile:

2 likes

Prachtige aanwinst. De offers die je hebt gemaakt zijn het zeker waard!

2 likes

Erg mooi gefeliciteerd!

1 like

Wat een pracht !

1 like

Schitterend horloge.
Proficiat en veel draagplezier.

1 like

Ik ben zelf niet zo’n fan van duikers maar vanaf dit niveau wel hoor :smile: :ok_hand: Heel mooi!

1 like

Je weet dat ik een groot fan ben van de AK, maar deze JLC is wel echt prachtig! geniet ervan :wink:

1 like

Dank allen! Erg blij mee ja :smiley:

Zegt dit je iets?

Has a 758 caliber with column wheel and vertical clutch and a double barrel giving 65 hours of power reserve.

1 like

Goed verhaal, gefeliciteerd met de mooie JLC

1 like

Wat een heerlijke aanwinst, van harte met de juiste keuze! Geniet ervan🎉
PS. We zien de duiker voor de zomer tegemoet😊

1 like

Jazeker zegt me dat wat, het is alleen niet zo dat het de vraag beantwoord. :slight_smile: Maar eerlijk gezegd: Ik kon zo snel ook geen antwoord bij mekaar googlen, dus het zal waarschijnlijk een mysterie blijven tenzij er hier toevallig iemand onderzoek naar heeft gedaan.

3 likes