NA: Jaeger-Lecoultre Grande Reverso 8-days

Tsja, daar zit je dan bij Jaap. Een Reverso Grande Taille voor mijn neus. Hmmm, erg chique en charmant zo’n Grande Taille, maar wellicht toch een tikkie klein?

Vandaag maar even terug. Keukenblok van Jaap is lekker breed, dus Corona Proof. De Grande Reverso ook inmiddels uit de kluis om te bekijken. En meteen maar even een vintage Speedmaster en FOIS zien.

Pfff, die Speedy met prachtig verkleurd tritium en geweldige band is toch ook wel gaaf. Maar moet ik echt aan mijn 5e(?) Speedmaster beginnen. En een Omega Globemaster staat ook op de lijst.

Afijn, de Grande Reverso maar even passen. Zal wel weer net niet de lekkere maat zijn…Wel dus! Perfect! En wat een gaaf ding. Geweldige afwerking, mooi uurwerk (handwinder met 8 dagen gangreserve). Perfecte staat. Sticker nog ongeschonden op de achterkant. Tsja, ik kon hem niet weerstaan.

De Grande Reverso moet je passen, want de maat van 46-29 zegt echt weinig. Maar voor mijn bescheiden pols exact lekker. Niet te ielig, maar nog steeds stijlvol.

De achterkant maagdelijk, op de gangreserve-indicator na. Die loopt van ‘UP’ in 8 stappen terug. Heel gaaf. Kaliber 874.

Heel wat anders door zijn vorm, maar daarmee een mooie aanvulling op de collectie.

133 likes

Mooi hoor! De Reverso is sowieso een bewezen klassieker. Ik zou zelf nog wel ooit een duo face willen “aangezien je dan gelijk 2 horloges hebt”. Veel ermee/ervan!

1 like

Leuk ontwerp ook met die vierkante subdial onder in de hoek. Mooie aanwinst!

1 like

Een eeuwige klassieker die er voor altijd mag/zal wezen, tof!

2 likes

Cool! Een echte klassieker! Gefeliciteerd!
Heeft ook zeker een plek op de ‘icon bomb’ :ok_hand:

1 like

Schitterende aanwinst! De tegenhanger van de Basculante van Jaeger-LeCoultre. Geniet ervan! :smile: :+1:

1 like

Ik vind het gaaf, hoor. Maar nu ik weet dat jij er één hebt, is het de bevestiging dat ie voor mij te dressy is.

4 likes

Zoals eerder gezegd Tom. Heel fraai deze! Geniet ervan!

1 like

Wat een klasbak. Congratz!

Maar svp ook even een wristshot. Ben erg benieuwd hoe dat uitpakt.:slight_smile:

1 like

Mooi hoor. Da’s nog eens een stijlvol horloge. Ik heb normaliter liever de medium KS met gewoon stalen achterkant, maar deze power reserve hebben ze exact juist gedaan. Erg mooi zelfs. Toch is en blijft de Reverso een klasse mooier dan de Cartier horloges in het vierkant. Stijlvoller, kleiner, fijner en mooier doordacht.

:+1: I approve. Veel plezier er mee.

Blij dat je dat niet gedaan hebt, @Tompj. Sorry, @automan16, maar ik vind de gecompliceerde reverso’s een klap in het gezicht van degene die de oorspronkelijke reverso ontwierp.

2 likes

Van harte met de nieuwe aanwinst Tom. :+1: Ik heb dit model nooit ‘begrepen’ maar schijnt bijzonder te zijn. :ok_hand:

2 likes

Wauw, gefeliciteerd met je NA! :+1:t2::heart_eyes:

1 like

Om de pols is het fantastisch. Beter dan Cartier, beter dan Genta. Sehr mooi. En in de vrije tijd met een polootje ook heel erg goed te doen. Als je d’r mee in de tuune goat werk’n, dan klap je gewoon de stalen kant naar voren. :+1:

2 likes

Heel gaaf!!

Zelf zal ik er ook nog wel een willen :heart_eyes:

4 likes

Prachtig horloge! Heb er ook lang tegenaan staan kijken! Draag hem in gezondheid.

1 like

Ik ben het hier wel mee eens. Eigenlijk is een Reverso op z’n best als handwinder met blanco achterkant. Ik snap de Night/Day natuurlijk wel, net of je twee horloges hebt. Maar de wijzerplaat van de nachtstand vind ik sowieso wat ielig. Ik vind de gangreserve op de achterkant wel weer net gaaf. Laat ook mooi de ruimte voor een inscriptie. Nu heb ik geen familiewapen, maar de rekeningnummers van de Zwitserse rekeningen kunnen er mooi in…:stuck_out_tongue_winking_eye:.

4 likes

:joy:
Dat zou zomaar kunnen. Hoewel dit natuurlijk eigenlijk een sporthorloge is hè. Dus als je nog eens zin hebt in een potje polo in mijn achtertuin…

2 likes

Mooie aanwinst! Nog nooit gepast en waarschijnlijk niets voor mij, maar spreekt tot de verbeelding :+1::wink:

Komt de Globemaster nog of is dit de zoethouder geworden?

Even op de parkeerlijst.

1 like

Ik zal krachtvoer voor het paard bestellen.