Gisteren mocht ik mijn nieuwe aanwinst ophalen. Een aantal weken geleden werd er een nieuw horloge gepresenteerd via de socials van Jaeger LeCoultre. De JLC Master Control Calendar ref. Q4148450. Een gelimiteerde uitvoering van 500 stuks.
Een bekend horloge maar dan net iets anders. Dit horloge namelijk standaard te verkrijgen in een witte wijzerplaat en is een aantal jaren geleden uitgebracht in een blauwe variant welke hier op het forum te zien is.
Op het moment dat het horloge werd gepresenteerd begon er iets te kriebelen, dit moest hem worden. Voor mij zou dit mijn eerste Jaeger LeCoultre worden. Na de presentatie heb ik gelijk contact opgenomen met de Jaeger LeCoultre Boutique in Antwerpen en heb ik het horloge besteld. Gisteren mocht ik na een aantal weken wachten het horloge ophalen.
Door weer en wind naar Antwerpen richting de Boutique, een vrij nieuwe en prachtige Boutique. De Boutique directeur heeft ons netjes ontvangen en na een fijn gesprek over het merk Jaeger LeCoultre was daar de onthulling van mijn nieuwe horloge.
Persoonlijk vind ik de afwerking van horloge top, de wijzerplaat heeft een tweekleurige grijze korrelstructuur en is voorzien van een dag, datum, maand en maanaanduiding. De achterkant van het horloge is voorzien van saffierglas waarbij het uurwerk goed te zien is.
Na nog een aantal andere horloges bekeken te hebben, zoals de Reverso Duoface (wat een erg fraai horloge is en op het verlanglijstje is gezet) en de Duometre en Reverso Tourbillon (beide qua prijs niet weggelegd voor mij) vertrok ik weer met een glimlach op mijn gezicht.
Die boutique “directeur” dan bedoel je die wat langere oudere man… als die begint te vertellen en je dingen gaat laten passen kom je bijna niet meer weg Mooie mens is dat
Dat is hem inderdaad. Ik kan dat wel waarderen, iemand die met zoveel passie over horloges praat en die niet te beroerd is om iets te laten zien. Erg gastvrij.