NA: Jaeger-LeCoultre Master Control Date 2010

Heel mooi merk en mooi horloge :+1:
Kwaliteit zonder patserigheid

2 likes

Als eerste gefeliciteerd met je JLC, vind het net als jij een mooi horloge. Die datum vind ik juist mooi bij de plaat passen (persoonlijke kwestie). Echt balen hoe ze dit gedaan hebben, hoop dat ze met een passende oplossing komen. Retour en geld terug zou een optie kunnen zijn maar je wilde juist deze JLC dus snap dat je daar niet op zit te wachten.
Hoop dat hij nu weer netjes loopt en wens je veel draagplezier met dit mooie horloge.

2 likes

gefeliciteerd met een prachtig horloge :+1: , de stalen band staat hem zeker goed !

1 like

Prachtig horloge, van harte gefeliciteerd!
Ik zeg normaal altijd: Heel veel plezier, maar dat is met een JLC een zekerheidje!

1 like

Heel mooi horloge en het pleit voor je dat je bij JLC uitkomt als de andere optie IWC is. Hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt over de problemen met het horloge.

1 like

Chrono24 vraagt voor de door hun verkochte horloges de hoofdprijs,
ze kopen ze vaak van andere dealers op Chrono24 en gooien er een smak euros op. Ze worden op die manier ingekocht door Zeitauktion.
Alle reden om een horloge te verwachten dat 100% in orde is.

3 likes

Ik snap het niet. Wat heeft zeitauktion te maken met Chrono? Want Zeitauktion hebben soms redelijke prijzen.

Je gebruikt terecht het woord “soms” maar meestal niet, Zeitauktion is overgenomen door Chrono24.

1 like

Gefeliciteerd met dit juweeltje! Inclusief date :+1:
En de problemen worden vast goed opgelost :grinning_face_with_smiling_eyes:
Veel draagplezier

1 like

Die iemand is in dit geval Chrono24 zelf dus.

Dank!

Wilde de stalen band er heel graag bij, het is een band die me heeft verrast. De band van mijn oude Seamaster 120 is een ‘haartjesaftrekker’ en voelt wat blikkerig. Die van mijn Speedmaster voelt alweer een stuk beter maar deze van de JLC is kwalitatief nog weer een flinke stap hoger.

Interessant, want dit wist ik dus niet. Zeitauktion is ook de verkoper van mijn horloge. Horloge is dus inderdaad compleet afkomstig van Chrono24.

Ik verwacht ook niet direct dat ze me de service gaan vergoeden eerlijk gezegd. Denk dat ze hem terug willen en er dan zelf aan gaan prutsen. Weet niet of ik dat wil.

Zoals ik al zei: ik vind dat ze prutswerk hebben geleverd, eerst al met dat verzenden, te vroeg en naar een verkeerd adres. Vervolgens een horloge wat zo belachelijk veel voor loopt.

Wat de prijs betreft, ik zie enkel 1 ander vergelijkbaar horloge als de mijne van een particuliere verkoper in Spanje, die is 1,5k + duurder dan de mijne.

Maar laten we ons niet laten afleiden door de verkoper inderdaad. Ik krijg enkel positief commentaar op de looks van het horloge. Zat vandaag nog even op het terras en 1 tafelgenoot droeg een neppe datejust en de ander een submariner hommage. Even gepraat over horloges en het ging alleen maar over ‘ik wil een gouden daydate en ik wil een twotone datejust’. En dan voel ik me dus enorm tevreden met mijn rustige JLC.

4 likes

Mooie aanwinst!
Over het aankoopproces is alles al gezegd.
Niet door laten prutsen, maar als het niet naar je zin is, gewoon retour.
Succes!

1 like

:grin:

Ik heb trouwens ook een JLC via Zeitauction gekocht. Een gouden Ultra Thin 1907. Hij bleek niet gied te lopen (seconde of 25 per dag). Teruggestuurd. Ze hebben hem nagekeken. Gemagnetiseerd was het antwoord. Kreeg hem terug en hij loopt nu heel mooi op tijd. Eind goed al goed. Maar je hebt het toch een stuk liever in één keer goed.

2 likes

Check! Het gekke is dat het horloge op het demagnetiseer apparaat heeft gelegen en ook is gedemagnetiseerd. En sindsdien loopt het keurig op tijd… Even afwachten nog!

Jij hebt ook een aantal JLC automatics, hoor jij het geluid van de horloges nog? Ik bedoel dan: toen ik in de winkel aan het passen was hoorde ik ook al zacht het geluid, een soort ritsend/rollend geluidje als je het horloge beweegt. Was er naar op zoek geweest en dat schijnt '‘the ball bearings moving around for the automatic rotor’ te zijn.

Valt het jou wel eens op?

1 like

De rotor is meestal wel te horen als je heel goed luistert inderdaad.

Kijk aan! Dat zou wel een hoop verklaren. Wellicht tijdens transport gemagnetiseerd?

2 likes

Hij loopt strak op tijd. Zal de beginpost even updaten zodat het een net verhaal is. Allen dank voor de reacties!

5 likes

Top dat hij nu weer goed loopt; wellicht bij sorteren van de pakketten langs een sterke magneet gegaan of zo.

Geniet ervan :+1: :+1:

1 like

:ok_hand:

Heb toch nog een soort behoefte om dit topic iets te updaten. Het horloge is inmiddels terug naar Zeitauktion geweest en zij hebben het een servicebeurt gegeven. Momenteel lijkt het heel strak te lopen maar ik ga het toch nog eens ergens op een timegrapher leggen zodra ik daar tijd en ruimte voor heb.

Overigens is de verzending en communicatie nu wat beter verlopen. Binnen een maand was het horloge geservicet terug. Ik heb geen specificatie wat er precies is gebeurd, enkel een papiertje er bij.

Hopelijk blijft het strak lopen en kan ik het plezierig blijven dragen. Ben er nog steeds erg tevreden mee en krijg er veel positieve reacties op.

3 likes

Goed om te horen dat het horloge nu weer mooi strak loopt.
Even controleren is zeker altijd even prettig :grinning:
Veel draagplezier ervan.

1 like