NA: Jaeger-LeCoultre Master Date Platinum

Vorige keer zei ik nog: “ik ben niet zo van het schrijven van NA’s…” en zie hier.

Maar dit is dan ook wel een horloge dat het verdient, want zo vaak kom je dit model niet meer tegen in de ‘vrije wereld’.

Ik was al een tijdje aan het denken aan een Dresswatch met een zwarte wijzerplaat. Bedankt @tompj en @Bauhaus! Mede dankzij jullie horloges ben ik op dit pad beland.

A. Lange und Söhne, Patek Philippe of toch dichter bij mezelf blijven en voor JLC gaan? :thinking:

Gisteravond, niks op TV, kroegen dicht, vrouw al half in dromenland, dus was doe je dan? Je speurt maar eens op internet. Dresswatch, zwarte wijzerplaat en niks protserigs, waren de criteria.

Zie ik toch deze NA bij Burger in Maastricht. Nog nooit gezien en ik had een beetje dezelfde twijfels als @ChetBaker. Het lijkt wel of de wijzerplaat en de belettering vergaan is? En de afmeting; 37mm hoe gaat dat vallen in combinatie met de zwarte wijzerplaat?

Dus maar eens een mailtje gestuurd naar mijn vrinden bij Juwelier Burger.

Ik heb de laatste tijd geprobeerd om afscheid te nemen van de meest in het oog springende en ‘look-at-me’ horloges, dus financiering was gelukkig niet nodig. En daarnaast kreeg ik een mooi bod van Burger op een ander horloge uit mijn bescheiden collectie.

Sterker nog, Cindy (van de desbetreffende juwelierszaak) antwoorde me zelfs gisteravond nog een paar keer hierover.

Vanochtend dus richting Mèstrééch. Vrouw en teckel mee (want het is Werelddierendag) en aangebeld op de Stationsstraat.

Na 5 minuten kwam Alfred bij het gesprek zitten. Horloges werden goedgekeurd en ik was er al direct over uit. Een juweeltje! We hebben geloof ik nog 2u lang over alles en nog wat gesproken (en vooral veel gelachen) en nu weer thuis. Trots als een pauw met dit Nieuwe Aanwinst.

De JLC Master Date Platinum met zwarte wijzerplaat uit de jaren '90.

Hopeloos om te fotograferen trouwens…

Maar wel zo lekker om de pols!

152 likes

Mooi hoor, fijntjes ook. :ok_hand:

1 like

Oef, wat een prachtig horloge. Geniet ervan, maar dat komt vast goed.

1 like

Wauw wat een gaaf horloge, gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Pure schoonheid !!

1 like

Prachtig :slight_smile:

Een dress klokje mis ik ook nog…

1 like

Prachtig, veel draagplezier :+1:

1 like

Heel mooi!

1 like

Schitterende aankoop! Gefeliciteerd.

1 like

Ik had laatst even een platina Navitimer om en schrok gewoon van het gewicht, echt bizar zwaar. Hoe is dat bij dit horloge?

:heart_eyes: Dit is een winnaar!
Uit de tijd dat Jaeger nog mooie horloges maakte.
Pwoaah , poaah , poehee!
Gefeliciteerd!

1 like

Heel mooi. Hij oogt veel frisser dan op die eerdere foto. Wat is JLC toch een lekker merk en zoveel moois nog steeds tegen “betaalbare” prijzen. Heerlijk.

1 like

Wow, wat een fantastisch horloge. Geniet ervan!

1 like

Top keuze! Veel plezier ermee

1 like

Heel Mooi. Veel plezier van deze beauty!

1 like

Top! Heel mooi. Jouw foto’s zijn al een stuk beter dan die op het net. Komt nu veel beter tot zijn recht.

1 like

Zo die is lekker zeg! Have fun!

1 like

Geweldig! Perfecte maatvoering ook.

1 like

Je voelt inderdaad dat je een horloge om hebt, maar omdat het geen 40mm+ afmeting is, is het prima te doen. Niks mis mee

Ik heb er echt moeite voor moeten doen, dus ik begrijp wel waarom niet de beste foto’s op internet stonden.

IRL: een topper! Je gaat jaloers zijn :grin:

2 likes

Plaatje :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like