NA: Jaeger-Lecoultre Reverso Gran Sport Duoface

Het werd weer eens tijd voor wat anders, maar dan ook echt wat anders dan de Pam of de Sub welke wel de blijvertjes zijn binnen mijn collectie. Vorig jaar had de Cartier Santos met ADLC bezel me al zeer positief verrast en dus zat ik het net af te speuren naar iets in die richting. Een beetje sportieve dresser zullen we maar zeggen, maar sowieso op staal want dat is voor mij eigenlijk altijd de basisvoorwaarde. Swappen op leer of nato is leuk, maar er moet altijd de mogelijkheid zijn om naar terug te pakken naar een stalen band.

En al zoekende liep ik ook iedere keer weer tegen de JLC Reverso aan. Een horloge “van naam”, een icoon maar ook een horloge wat ik een aantal jaren geleden nooit had overwogen. Veeeeel te klassiek.
En toch bleef hij me trekken echter de lederen banden… dat zou 'm niet gaan worden. Tot ik vrij onverwachts tegen een nagenoeg NOS exemplaar op staal aanliep. Een versie die ik nog nooit had gezien (maar dat kan zeker komen door het ontbreken van interesse in dit soort horloges). Maar wat een “dik” ding… In plaats van de standaard stalen “polo” achterkant, een extra plaat met GMT aanduiding. Aan de voorkant een zwarte plaat met normale tijd, kleine 24 uurs indicatie, datum en seconden dial. De achterkant een witte plaat met zowel 12 als 24 uurs indicatie welke je met een knop aan de zijkant snel naar een andere tijdszone kan zetten.
Hij valt perfect om de pols, is perfect te verstellen en een afwerking om je vingers bij af te likken. In 1 van de vele filmpjes op het net noemde men het Haute Horlogerie a la patek, voor de prijs van een Rolex… enfin…list prijs dan :wink: en ja dat kan ik wel een beetje volgen.

Ik vind 'm echt geweldig… maar dat was vast al duidelijk :slight_smile:

Verder specs, van deze ref.295.8.51:

• 5 atm (want “sporthorloge”)
  • saffier aan beide kanten
  • caliber 851 handwinder
  • snelverstelknop voor de datum

En natuurlijk een paar plaatjes van deze knaller + nog een youtube filmpje waar deze versie goed wordt besproken (alleen het “accent” is irritant :wink: )

85 likes

Megamooi horloge. Gefeliciteerd met je aanschaf. Veel plezier ermee!

2 likes

ja, een zeer mooi uitstraling,
draag hem met plezier

1 like

Goede keuze, deze klassieker :+1:t2:
Veel draagplezier gewenst

1 like

Wat een knaller! :star_struck:

1 like

Mooie aanwinst. Ook op leer zal deze het goed doen denk ik zo :ok_hand:

1 like

Prachtige reverso, geniet ervan.:star_struck:

1 like

Ja gaaf zeg!!! Vooral de witte kant is schitterend.

Gefeliciteerd met deze reverso.

1 like

Volgens mij past hier geen leer op, als ik zo naar die aansluiting kijk.

4 likes

Bijzondere NA! Veel draagplezier gewenst🙂

1 like

Ontzettend gaaf! Van harte en veel draagplezier gewenst! :blush: :+1:

1 like

Heel gaaf horloge! Staat ook goed, gefeliciteerd :+1:

1 like

Je hebt gelijk idd :+1:t2:

2 likes

Noop geen standaard band in ieder geval. Die zou je dus moeten laten maken… Er is wel een rubberen band voor, maar staal vind ik eigenlijk gewoon gaver.

5 likes

Gefeliciteerd met deze JLC, mooi strak horloge. Veel draagplezier :ok_hand: :+1:

1 like

De witte kant heeft tot nu toe bij mij ook inderdaad de voorkeur :grin:

Nou, voor de afwisseling zou ik deze niet zo verkeerd vinden.

2 likes

Nee klopt voor erbij prima. Maar de versie met alleen de rubbere band zou ik nooit hebben aangeschaft.

1 like

Erg gaaf!

1 like

Mooi hoor! Proficiat

1 like