Ik was al een tijdje op zoek naar een Japanse automaat maar kon mezelf maar niet warm krijgen van het aanbod seiko’s, ik weet ook niet waarom niet
Via een tip van @Ron-W in mijn eerste topic werd ik (onbewust) warmgedraaid voor een Citizen series 8. Na wat gespaard te hebben ging ik gerichter op zoek. Ik nog steeds geïntrigeerd door die bijzondere wijzerplaat. Dus ik op zoek naar waar ik de Series 8 830 modellen kon kopen en dan in het bijzonder de NA1015-81z.
Na eerst wat onderzoek op het internet leek het erop dat het model niet perse gelimiteerd is maar tijdens corona is geïntroduceerd en volgens mij beperkt geleverd is in Europa. Ik heb ze op HF ook niet veel voorbij zien komen. Ben benieuwd naar hoeveel broers/zussen hier rondzwerven.
Er was wel één juwelier in het noorden van het land die er eentje had liggen die ik kon passen maar dat was een ritje van 240km enkel reis. Na mijn vriendin te overtuigen van de goede aanbieding (ja, hij was ook nog in de aanbieding ) toch vandaag maar gegaan.
Bij opening van de doos was ik direct verliefd. De onderste MOP wijzerplaat speelt prachtig met het licht maar is toch subtiel doordat ie deels bedekt is met een kunstig geperforeerde plaat met daarop de gekleurde indexmarkeringen. Daarnaast heeft het nieuwe uurwerk een verhoogde magnetische weerstand die ervoor zorgt dat eventuele magnetische velden een verwaarloosbare invloed hebben op de prestaties.
Genoeg gepraat. Onderstaand een aantal plaatjes. In de komende dagen zal ik jullie niet kunnen weerhouden van meer plaatjes (met daglicht) verwacht ik