Na jaren eindelijk een einzeiger om mijn pols

Eindelijk!

Ik heb een Meistersinger, na jaren kijken en passen, en kwijlen voor de etalages heb ik dan nu om mijn pols een prachtige Meistersinger, ik ben ech al jaren bezig om te bedenken of ik hem nou wel of niet wilde, is hij wel prakties genoeg, of is het een gadget watch die je maar af en toe draag? Wat ik wel weet is dat de einzeiger van Meistersinger steeds weer terug kwam in mijn “most wanted” lijstje.

(en ik weet nu ook dat ik dit horloge echt vaak ga dragen, ik kijk nu vaak naar mijn pols, ook als ik weet hoe laat het is!)

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de nummer 2, ik twijfelde nog of ik voor een automaat zou gaan, want er staat nu in het verkoop gedeelte een hele mooie te koop(tip van mij kopen die Meistersinger), maar ik ben uiteindelijk gevallen voor het horloge wat te koop was bij het horlogeplatform, toen ik hem zag wist ik al dat het een koop ging worden(ik weet niet of het gebruikelijk is om daar te onderhandelen, maar ik heb dat maar niet gedaan, was al blij dat hij er nog was), wat een mooi uurwerk, en het opwinden van het horloge vind in gewoon perfect passen bij de filosofie van Meistersinger.

Ik heb even een foto geleend van het horloge platform, ik hoop dat het geen probleem is, eigen foto’s kan ik even niet maken, want ik ben naast blij ook ziek aan het worden, maar dit is hem dus:

Een krokodillen bandje(tam gelukkig), vouwsluiting, en een prachtig uurwerk, dit is momenteel de koning van alle horloges die ik heb en ooit gehad heb!

Hij draagt echt perfect, hij is trouwens 43 mm, oogt nog iets groter, wat een super dag vandaag!

Van harte Floris. Goed om te zien dat je zo enthousiast bent!!

Kijk weer een MeisterSinger drager erbij, en nog een “gewone” ook.

Gefeliciteerd namens een MeisterSinger no3 drager.

Kan me heel goed voorstellen dat je er blij mee bent. (tu)

Beterschap!

Gefeliciteerd met deze aanwinst (tu)

Gefeliciteerd. Er zijn meer producenten van Einzeigers, maar Meistersinger springt er wel uit qua schoonheid.

Van harte Floris, met je bijzondere aanwinst!

Blijven mooi die MeisterSingers, ik zou hem denk ik als dresswatch gebruiken. :~

Bedankt voor jullie reactie’s, het is trouwens een AM603, dat is echt de mooiste kleur die er is! Heb hem even afgedaan want ik moet ook af en toe even kijken of hij nog loopt natuurlijk :stuck_out_tongue:

Gefeliciteerd en een groet van een familielid

Toen ik deze zag in het echt dacht ik ook: ik doe het gewoon (een 1 zeiger uhr)
En ik heb er geen spijt van!:slight_smile:

Groet
Herman

Mooi Floris, een goede keuze! :~

Gefeliciteerd!
Had hem gisteren ook weer om:

Dit is één van die horloges waarvan ik in het verleden dacht “wat moet je ermee”, het lijkt wel een weegschaal, waarbij door het gebrek van met name een sekondewijzer de tijd lijkt stil te staan, :sunglasses:

Nu weet ik beter :+ De eenvoud straalt klasse, de stijl is herkenbaar…
… kort samengevat, ik ben jaloers :~

Veel plezier met de ene wijzer :wink:

Dank je wel Marco-t, leuke reactie! Ik denk dat veel mensen in mijn omgeving ook niets van dit horloge begrijpen, wie koopt er nou zo’n gek horloge hoor ik ze nu al denken, maar nu ik hem even om heb klopt het helemaal, als je naar de meistersinger zit te kijken lijkt het echt of de tijd stil staat!

Ik zal morgen proberen wat mooie foto’s te maken!

En marco mcfr en Orisfan leuk dat ik nu bij de Meistersinger familie hoor!

Ik heb nog een vraagje aan de Meistersinger kenners, op het internet zie ik 2 verschillende afwerkingen van het Unitas uurwerk, zijn er ook nog speciale uitvoeringen van de nummer 2 limited oid?

Hallo,

Chique zo, met die tamme band :~.

Tabee

Gefeliciteerd met je “koning”! :wink:

Bedankt, het werkt echt zo’n Meistersinger, de tijd lijkt stil te staan, wat een rust straalt het horloge uit, vanochtend mijn nieuwe aanwinst gepakt, even gekeken naar het uurwerkje, ja hoor mooi, even het horloge op gewonden, hij loopt precies op tijd, zelfs met slaperige ogen was ie perfect af te lezen, hij lijkt nu nog mooier, bijna onwerkelijk dat ik er nu echt 1 heb, kortom nog steeds tevreden.

Als ik vandaag tijd heb probeer ik er een paar nette foto’s van te maken.

Proficiat! Prachtig door z’n eenvoud.

Vroeg me af, is er wel eens een einzeiger als horlogeforum limited geweest?

marnix.moed Schreef:

Proficiat! Prachtig door z’n eenvoud.

Vroeg me af, is er wel eens een einzeiger als
horlogeforum limited geweest?

In 2004 is die er geweest ja.
Ik zat er toen nog niet bij…

Zie: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,120896,120926#msg-120926

Fraaie keuze hoor , de No2 !:wink: Gefeliciteerd. :slight_smile:

Met je vraag over de Unitas , weet ik niet precies wat je bedoelt?
Ik denk dat je de Archao bedoelt?

De Archao heeft een speciaal bewerkte Unitas , waarvoor ze naar zeggen een oude
guillocheermachine uit 1912 weer in gebruik hebben gestelt om de fermata’s erin te maken.

Verder kan ik mij voorstellen, dat ze net als de eerste No1’s, eerst een onbewerkt kaliber hadden , en later een iets meer bewerkt kaliber…
Of wellicht een verschil tussen de Unitas van de No2 en van de Scrypto Unitas Driewijzer…

Verder hebben ze op een gegeven moment de No2 uit de collectie gehaald…:sunglasses:

Daarom des te leuker zo’n No2 ! :wink: Wat heet LIMITED ?? ! :wink:

Een no2 “limited” weet ik nu zo niet te raden… De no2 verkeerde een beetje in de tijd , dat de “gekte” van ( vele ) limiteds nog een beetje moest komen…en als ze er al waren, ze meestal op een no3 werden gebaseerd…