Sinds ik horloges ben gaan verzamelen, was 1 van de doelen een Rolex. Liefst een 5513. In het verleden heb ik er al eens een paar gekocht (en recentelijk een Tudor) voor mijn vrouw. Maar nu toch zelf een. Geen 5513, ik vind ze langzamerhand te kwetsbaar. Daarom startte ik een tijd geleden een zoektocht naar ‘the next best thing’: de 14060.
Ik heb er lang over getwijfeld omdat de nieuwere versies rolexrolexrolex op de chapterring/rehaut hebben staan en ik was bang dat het te veel van het goede zou zijn. Ik wilde per se een late versie hebben, met de 4 regels op de plaat. Waarom een late versie? Omdat er relatief weinig van zijn. En de stemming op het internet is, dat deze versie in de toekomst veel gezocht gaat worden (want schaars…) Maar, voor het zover was, moest ik eerst een groot deel van mijn collectie verkopen. En dat is gelukt.
Gewaardeerd medeforummer Amazon bood een tijdje geleden zijn 14060 aan en na wat heen en weer ge-PB’d te hebben, was de koop gesloten. We wonen bepaald niet vlak bij elkaar, daarom hadden we halverwege afgesproken. Voor ons beiden ongeveer een uur rijden. Dus, vanmorgen om 10 uur zaten we tegenover elkaar in een vestiging van McDonalds! En man, wat een prachtig horloge. Zonder enige twijfel in nieuwstaat. Met doos, papieren en zelfs nog een paar maanden garantie.
Eerste indruk: het horloge is kleiner dan ik dacht (gelukkig maar, dat is ook de reden dat ik geen nieuwe Sub met brede lugs wil hebben!). De opdruk op de plaat is onzettend fijn -als in klein maar extreem leesbaar- en de afwerking van de kast is zoals je van Rolex verwacht: perfect. Geborsteld effect is overal gelijk qua dikte, de hoeken zijn messcherp en de rand van de bezel is heel puntig zonder scherp te zijn. Het horloge voldoet aan de hooggespannen verwachtingen.
Ben ik er blij mee? Ja, dat kun je wel zeggen. Meer dan ik hier op papier kan krijgen. Is dit het horloge dat alle andere overbodig maakt? Nee, ik zou er niet de tuin mee doen, daar zijn andere voor, zoals een Seiko. Maar een leven met slechts twee horloges, waarvan 1 Rolex, is heel goed mogelijk. Zo blij ben ik er mee.
Super horloge (tu)
Kan me voorstellen dat het niet afzien is met zo’n prachtige klok om de pols.
Was trouwens een leuk stukje om te lezen. Hebben jullie nog even een hamburger gepakt bij de Mac?
Ik wens je er veel plezier mee!
Super horloge (tu)
Kan me voorstellen dat het niet afzien is met zo’n
prachtige klok om de pols.
Was trouwens een leuk stukje om te lezen. Hebben
jullie nog even een hamburger gepakt bij de Mac?
Ik wens je er veel plezier mee!
Nee, geen hamburger. Ze hebben tegenwoordig fatsoenlijk smakende koffie bij de ‘MickeyD’ (zoals mijn Canadese vrouw en familieleden het noemen). En het we waren de enige klanten om 10 uur. Een prima gelegenheid om zoiets duurs van eigenaar te laten veranderen zonder pottenkijkers.
Tophorloge Menno. Als je de deal een week eerder zou hebben afgesloten, zouden we misschien ook naast elkaar hebben gestaan aan de Rikketik-tafel, maar dan beiden een Rolex mogen ontvangen…
Mooi zeg, en alweer de 2e mooie na de MM
!!
Geen opmerkingen over de band ??
Dat is voor mij meerdere malen de reden geweest
van verkoop
Ik vind de band niet slecht. Valt me mee, zeker als ik de oude Rolex-banden en de oude Omega-banden in gedachten houd.
Overigens vind ik een MB4016W Hadley Roma een prima alternatief en eigenlijk wel een goede band om de originele in prima staat te houden. Enne, je weet het: ik ben helemaal gek van nato’s!
Van harte gefeliciteerd met deze topper Menno! Ik zag vanmorgen toevallig in het verkoopgedeelte dat de “deal was done”, en dacht al dat er vandaag wel een leuk topic over zou verschijn van jouw hand:)
Het zal wel moeilijk kiezen worden voor je, de komende dagen, wat je gaat dragen met keuze uit zoveel prachtige horloges(tu)
Jij koopt in 1 week gewoon even 2 toppers die bij
mij op het verlanglijstje staan. Gaaf man. Veel
plezier ermee!
Gr,
Ron.
Ja, en ik heb daarvoor van heel wat horloges met pijn in mijn hart afscheid genomen! In totaal 10 (!!!) van mijn collectie verkocht en 3 gekocht. Maar tot nu toe was het dat wel waard.