Na jaren verzamelen: mijn eerste 'eigen' Rolex *foto's*

:~ Prachtige aanwinst!

En stoort de Rolex inscriptie ring of valt het uiteindelijk wel mee? Ik vind (zonder ervaring) em er wat druk door. Liever had ik subtiel alleen 't kroontje op de 12 uur gezien. Of nog liever een opgelegd logo ipv print.

Vind het wel weer echt top dat 't kroontje altijd precies op de 12 staat en elke letter precies op een index (tu)

thieuster Schreef:

schmeink Schreef:

Mooi zeg, en alweer de 2e mooie na de MM
!!
Geen opmerkingen over de band ??
Dat is voor mij meerdere malen de reden geweest
van verkoop

Ik vind de band niet slecht. Valt me mee, zeker
als ik de oude Rolex-banden en de oude
Omega-banden in gedachten houd.
Overigens vind ik een MB4016W Hadley Roma een
prima alternatief en eigenlijk wel een goede band
om de originele in prima staat te houden. Enne, je
weet het: ik ben helemaal gek van nato’s!

Menno

Wat zou er mis zijn met de band? De end links zijn op deze versie toch solid? Ik zou me wel kunnen voorstellen dat je de sluiting wat… blikkerig vind, maar de band is verder toch ok?

Hartelijk gefeliciteerd met je mooie rolex.Ben zelf ook grote fan van maar deze nog niet in de collectie.Dus denk je een Albert Silberstein vind ik eigenlijk leuker dan trakteer ik je en natuurlijk ook je vrouw op een lekker hamburgertje ha ha.Maar veel plezier ermee

Mooi Menno!

Als 5513 eigenaar (ook lang erover gedaan voor ik ‘klaar’ was voor een Rolex) ben ik het natuurlijk niet helemaal eens met je motivatie, maar gefeliciteerd met je prachtige aanwinst! Het is een verslavend goed draagbaar horloge, maar in elke collectie ook een ‘veilige’ keus. Resultaat in mijn geval is dat het nogal wat wristtime krijgt. Bizar dat je de duurste vintage in de collectie het makkelijkst om de pols klikt.

Verder helemaal eens met je opmerking over de nieuwe sub met brede lugs. Het heeft werkelijk helemaal geen ‘vintage’ uistraling meer (IMHO).

Hoi Menno,

Van Seiko, via Sinn, naar Rolex…volgens mij komt er binnenkort een Patek aan :slight_smile:

In al zijn eenvoud toch zo onvoorstelbaar mooi, Rolex heeft het en zal het waarschijnlijk altijd wel hebben een magisch merk
Gefeliciteerd.

mvg
Lex

Gefeliciteerd. Een schitterend horloge en na de Milgauss GV de mooiste Rolex.

Menno, gefefeliciteerd. De SND (welke referentie dan ook) is de enige Rolex die ik nog serieus zou overwegen naast mijn Explorer 1.

marnix.moed Schreef:

De end links zijn op deze versie toch solid?

Nee. Op de foto’s duidelijk te zien.

Hieronder de solid endlinks op de mijne ter illustratie

Mooie Explorer! Maar de kas is voorlopig wel leeg! Zoals gezegd: ik heb een hoop verkocht om dit te kunnen bereiken. Sinds een jaar investeer ik geen vers geld meer in mijn collectie; ik probeer het met verkopen te bereiken. Is eigenlijk wel een heel leuke sport binnen een hobby.

Vandaag mijn Rolex de hele dag omgehad. Natuurlijk vroeg 1 van mijn jongens: “Pap, wat is de datum?” Mijn antwoord: “Weet ik niet, ik draag een Rolex!” :wink:
En om maar aan te geven wat voor een iconisch model het is: mijn jongste zoon zit -terwijl ik dit schrijf- naar ‘De dodelijkste 60’ op Zapp te kijken: een avontuur a la Steve Irwin gaat op zoek naar dodelijke wilde dieren. Hij roept van voor de televisie: “Pap, hij heeft hetzelfde horloge om als jij hebt! Een Rolex!” Hij interesseert zich nooit voor dit soort dingen, maar deze valt blijkbaar wel op!

Menno

Vahalis Schreef:

Menno, gefefeliciteerd. De SND (welke referentie
dan ook) is de enige Rolex die ik nog serieus zou
overwegen naast mijn Explorer 1.

marnix.moed Schreef:

Hieronder de solid endlinks op de mijne ter
illustratie

http://i385.photobucket.com/albums/oo295/Vahalis/H
orloges/Explorer/dc891509.jpg

Je hebt gelijk, was niet helemaal helder meer. Zat op google la die verschillende uitvoeringen te kijken, en blijkbaar was er een andere foto tussen geslopen. Die SND is toch alleen maar met open end links geleverd?

marnix.moed Schreef:

Vahalis Schreef:

Menno, gefefeliciteerd. De SND (welke
referentie
dan ook) is de enige Rolex die ik nog serieus
zou
overwegen naast mijn Explorer 1.

marnix.moed Schreef:

Hieronder de solid endlinks op de mijne ter
illustratie

http://i385.photobucket.com/albums/oo295/Vahalis/H

orloges/Explorer/dc891509.jpg

Je hebt gelijk, was niet helemaal helder meer. Zat
op google la die verschillende uitvoeringen te
kijken, en blijkbaar was er een andere foto tussen
geslopen. Die SND is toch alleen maar met open end
links geleverd?

Jep, men hoopt dat daar op de komende Baselworld verandering in komt (tu)