NA: Jarig, dus Tudor BB36

Allen,

Eergisteren was het zover, ik heb 30 kaarsjes uit mogen blazen.
Een aantal jaar geleden is bij mij het idee ontstaan om mijzelf te trakteren op een mooi horloge op de dag dat ik 30 zou worden.

Al vrij snel was ik er uit dat het een Tudor zou worden. Ik heb altijd een fijn gevoel gehad bij het merk.
Een maand geleden maar eens binnen gewandeld bij Schaap in Den Bosch.
Zeer vriendelijk ontvangen en we kregen alle mogelijkheden om diverse Tudor modellen te passen en te vergelijken.

Ik liep naar binnen met de verwachting dat het een BB58 of Pelagos 39 zou worden.
Deze waren beiden op voorraad en bevielen beiden erg goed.
Totdat de BB36 (met de antraciet wijzerplaat) op tafel kwam. Dit was een model waar ik nog niet serieus naar had gekeken. Maar bij het passen werd ik zeer aangenaam verrast. De proporties van dit horloge waren voor mij perfect. Met zijn 36mm niet te groot, maar zéker niet te klein.

Na ongeveer een uur de winkel uitgelopen met serieuze stof tot nadenken.

Gedurende mijn verjaardagsdatum naderde, de knoop doorgehakt dat het een BB36 zou worden.
Na het verdiepen in dit model werd de interesse ook gewekt voor de BB36 met de blauwe plaat.

Afspraak gemaakt bij Schaap met het verzoek of zij er voor konden zorgen dat de BB36 met de blauwe plaat en de antraciet plaat beiden op voorraad waren. Daarnaast ook de vraag gesteld of er toevallig een BB39 op voorraad was. Voor het geval dat…

Dit was allemaal geen probleem en op mijn verjaardag samen met mijn vader die kant op gegaan.

De eerste die tevoorschijn kwam was de 36mm blauw. Ik had de blauwe wijzerplaat nog nooit in het echt gezien. Maar wat een schitterende kleur is dit!
Hierna de 39mm blauw gepast, maar dit horloge heeft wat mij betreft niet de juiste proporties die de 36 wel heeft. Dit werd 'm dus sowieso niet.
Hierna de 36 met antraciet plaat gepast. Ook erg mooi.
De twijfel heeft niet lang geduurd. De 36 met blauwe plaat heeft het wat mij betreft allemaal.

De deal was dan ook binnen enkele minuten gesloten en de BB36 met blauwe wijzerplaat was aangeschaft.

De service van Schaap was perfect. Iedere aanwezige medewerker kwam kijken welke Tudor het was geworden. Allen even enthousiast.
Aangezien het mijn verjaardag was kreeg ik een mooie fles champagne mee.
Nadat alles was geregeld nog even over allerlei horlogezaken gekletst.
Vervolgens samen met mijn vader een biertje gedronken in Den Bosch om te proosten op mijn verjaardag en mijn nieuwe aanwinst. Top dag!

Lang verhaal, i know… Dus hierbij de foto’s

144 likes

Heel mooi horloge! Geniet ervan. En gefeliciteerd.

Gefeliciteerd :partying_face:

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst! En je verjaardag!

Heel fraai horloge. Een van de mooiste Tudors imo, dubbel gefeliciteerd :partying_face:

Gefeliciteerd met je verjaardag​:partying_face: draag je nieuwe aanwinst in goede gezondheid!:ok_hand:

image
En natuurlijk nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Gefeliciteerd en geniet van je mooie aanwinst :+1:t3::partying_face:

Mooi horloge en goede keus!

Gefeliciteerd met je verjaardag en met het mooie horloge.

Mooi verhaal en echt top horloge, gefeliciteerd ermee! :ok_hand:

Gefeliciteerd, veel draagplezier!

Goeie keus. 2x gefeliciteerd dan maar

Dubbel gefeliciteerd, mooie aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd !!! Ook met je nieuwe aanwinst !

Heerlijke Tudor voor deze mijlpaal, van harte gefeliciteerd. Toffe keuze en leuk om te lezen zo’n prettige koop ervaring

Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag :partying_face:
En ook gefeliciteerd met je mooie verjaardagscadeau! :hugs::pray:t3:

Gefeliciteerd en gefeliciteerd!

Nice, gefeliciteerd!
Sta voor dezelfde keuze, maar dan antraciet of champagne plaat…
Genjet van de schitterende Tudor.