Deze klok is hier al 2 keer als nieuwe aanwinst gepresenteerd, een keer door @anon50762135EV en later door @jeroenderee. Gelukkig was hij te klein voor Jeroen en kon ik 'm al na 1 dag overnemen.
Ik ben verliefd op dit horloge, de Squale 1521 Ocean Blasted. Dat was ik al door de plaatjes op dit forum, maar dat ben ik ik het echt nog meer. De corm van dr kast is vrij uniek, de beatblasted kast is geweldig, de wijzerplaat is perfect afleesbaar, de bezel klikt lekker, de band is fraai en comfortabel, maar het allermooiste is die felblauwe kleur.
Echt een horloge met een geheel eigen smoel. Het verhaal over Squale als iconisch duikhorlogemerk en fabrikant van horlogekasten spreekt me erg aan en het is leuk om te lezen hoe de nieuwe eigenaren (bevriend met de originele Von Buren’s) de geschiedenis en waarde in stand houden.
Binnenin tikt een goed ETA uurwerk, het wijzertje zweeft dan ook keurig strak over de plaat en het horloge loop vooralsnog erg nauwkeurig. De afwerking is erg goed. De banden sluiten nauw aan op de kast, de beadblasted kast is prachtig. De wijzerplaat is strak maar toch ook gedetailleerd te noemen, ik vind de secondewijzer erg leuk van vorm en de oranje minutenwijzer zorgt voor een strakke afleesbaarheid.
Qua design in mijn ogen de mooiste duiker!
Onderste foto om mijn pols, onderste geleend van de vorige eigenaren.
Heb je voor deze ook mooie bijpassende metalen banden van Squale zelf? die heb ik nog nooit gezien.
Op internet natuurlijk genoeg te vinden, maar zou een “blasted one” met solid links ook wel gaaf vinden.
Die bestaat idd niet. Lijkt wel wat op een Squalematic, die ik ook enorm gaaf vind. Met 44mm wat aan de grote kant, deze 42mm zit prima bij mij.
Ik heb de cognac leren Squale band en een felblauwe NATO erbij. Er komt nog een tropic rubberband bij, zie hieronder. Mesh hoef ik niet per se, weet ook niet of er een mooi blasted alternatief is. Vind het bij de meer glimmende versies wel kick staan.
Overigens complimenten aan de vorige eigenaars, want er zat geen krasje op…!