NA: JeanRichard Terrascope GMT

Afgelopen week de JeanRichard Terrascope GMT mogen ontvangen.
Na eerder een Hokusai te hebben gehad is dit mijn tweede JR.
De Hokusai had ik weg gedaan omdat een DLC/PVD horloge toch niet echt wat voor mij is.

JR maakt gebruik van een modulaire kastopbouw

en heeft door deze kastopbouw veel mogelijkheden om verschillende modellen aan te bieden. Hieronder een klein deel van de Terrascope collectie.

Er zijn verschillende modellen die ik erg mooi vind zoals de blauwe Aquascope Hokusai, de Terrascope met de brushed zwarte wijzerplaat, de Terrascope met de bronzen wijzerplaat en dus deze…de Terrascope GMT.

De specs van de Terrascope GMT:
Polished and vertically satin-finished stainless steel case
Width: 44.00 mm
Height: 12.60 mm
Lug2lug: 50 mm
Antireflective sapphire crystal
Case-back, screwed-down, engraved, sapphire crystal
Water-resistant to 100 m
Movement: JR62
Black oscillating weight with JR logo
Functions: hour, minute, second, date, second time zone

Grey dial
Black nickel suspended indexes with additional luminescent dot
Black nickel hands with luminescent material
Second time zone hand in blue

Stainless steel bracelet with stainless steel butterfly buckle

Het horloge is groot maar past door de relatief korte lug to log afstand imo prima op een niet al te grote pols. De afwerking is net als bij de Hokusai weer prima in orde.
De wijzerplaat heeft zwevende indexen zoals goed te zien is op de tweede foto hieronder.
Door de nikkelen zwarte indexen en wijzers i.c.m. de grijzen wijzerplaat is de tijd op dit model goed te lezen bij verschillende omstandigheden.
Op mijn Hokusai had ik een rubberen band, op deze de stalen band. De band is van goede kwaliteit en zit prima. Microverstellingen of halve links heeft deze helaas niet maar die heb ik gelukkig nu in ieder geval niet nodig.

De foto’s:

Bedankt voor het watchen!

34 likes

Eigenzinning model…gaaf. Van harte! :thumbsup:

1 like

Persoonlijk vind ik de wijzers wat te grof…maar verder een top horloge! Mooi geborstelde details!

2 likes

Mooi, kloek horloge, lekker veel diepte in de wijzerplaat, mag er zijn Merl!
Veel draagplezier toegewenst met je 2de JeanRichard :ok_hand:

1 like

Prachtig! Met de zwevende indices en de nikkelen wijzers vind ik deze echt (nog) mooier dan de JR die ik had… er is zo te zien een hoop te beleven op die dial!!

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Proficiat dan ook met deze chique doch vooral robuuste globetrotter. :globe_with_meridians:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Nou zeg die mag gezien worden , prachtig , gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd! Heel mooi horloge :slight_smile:

Mag ik vragen waar je dit horloge hebt gekocht?
Ik zit al weken te kijken op ashford/chrono24 naar exact ditzelfde horloge. Maar het laten verschepen vanuit Amerika en het niet kunnen passen staat mij tegen.

3 likes

Heel mooi :ok_hand:

Van harte.

1 like

Bjoetifoel, prachtige klok waarop veel gebeurd, goed afleesbaar mooi diep en wat voor mij belangrijk is, de wijzers kunnen niet duidelijk genoeg zijn.
Achterkant en bracelet zien er ook geweldig uit met de antraciet Rotor.
Ik vindt het altijd wat hebben als de heren horlogemakers de rotor van het uurwerk een ander kleurtje meegeven, toch veel mooier dan gewoon alles van ijzer.
Oris doet dat ook met zijn rode rotor.

groetjes Lenno

1 like

Mooi zeg. Robuust, maar niet over-the-top, zeg maar. Gefeliciteerd!

1 like

Zo! Wat een flinke knaap, zeg! Echt stoer, mannelijk, krachtig, en tegelijk tijdloos.

1 like

Dank allen! @Ivo, Ashford is the way to go…

2 likes

Super horloge. Zat laatst ook te twijfelen over dit model. Heb je veel inklaringskosten moeten betalen?

1 like

Dank je. Reken op ongeveer +25%.

1 like

Prachtig horloge !!!

1 like

Lekker apart, daar houd ik wel van! :ok_hand:

1 like

Mooi hoor!

1 like

Mooie aanwinst! Een stuk bescheidener dan je Hokusai…

1 like

Heel veel en mooie details in dit horloge!
Raak je niet zomaar op uitgekeken denk ik.
Of ik hem mooi vind durf ik je nog niet te zeggen, apart is hij sowieso! :thumbsup:

1 like