Ik heb hier niets over kunnen vinden, maar het zou me niet verbazen omdat ze nogal wat optisch-DNA lijken te delen.
Allereerst, gefeliciteerd met deze erg cleane dress watch. Ik hou er van.
Zoals gezegd, prachtig horloge. De gekozen wijzers zijn erg mooi, ofschoon wat kort. Ook de wijzerplaat is fijn van structuur, zo op het oog. Als ik dan echt puntjes van kritiek moet zoeken:
- Naar mijn smaak was de Peseux 7001 die in mijn Junghans Meister Driver zat mooier gedecoreerd, met Sonnenschliff en blauwe schroeven. Ik mis dat hier.
- Je ziet aan de vrij grote ring om de zichtbodem dat de Peseux 7001 eerder in een 36mm kast hoort te zitten. Als ze de wijzers exact gelijk hadden gehouden, maar de kast wat hadden gekrompen, had je nu de perfecte lengte wijzers gehad, en een strakkere achterkant.
Gefeliciteerd! Gaaf horloge
Thanks.
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vind het juist enorm mooi dat de minutenwijzer echt gelijk met de indices eindigt. OCD +1
De foto’s zijn met mijn telefoon gemaakt en doen het uurwerk niet echt eer aan, qua details. De opmerking van de geblauwde schroeven deel ik niet omdat deze teveel in het oog springen en daarmee de balans verstoren. Hoe mooi sonnenschliff ook is, daar geldt voor mij hetzelfde voor. De gladde afwerking en de zelfde kleur schroeven zorgen juist voor rust. BTW de Meister Driver is een favoriet van mij.
Hier zie ik je punt. Ik ben hier minder kritisch in, of beter gezegd in afweging van de overige zaken was dit geen dealbreaker voor mij.
Ik begrijp je visie hierop, ik heb andere OCD, ik heb het liefst een minute track die tussen de indices ligt. Dus ja, seconde- en minuutwijzer graag op het einde van de indice eindigen, maar dan wel met tussenliggende minute track print.
Hoe dan ook, en dat zei ik ook toen ik de mening gaf: Prachtig horloge, laat goed duidelijk zijn dat niggles niet weg nemen dat dit een top dress watch is.
De kleurstelling was helaas te bleek voor mij, ik zag er uit als de dood van pierlala met dat ding. Ik moet ooit de donkere nog eens proberen. Da’s een betere fit.
Het hele team incl CEO van JlC is een jaar of 10-12 geleden overgestapt naar Montblanc.
De toenmalige CEO Jerome Lambert is maar kort gebleven en heeft het stokje overgedragen aan zijn Marketing Manager Nicolas Baretzki die recent ook vertrokken is.
Dus ja,zij hebben veel DNA van JlC meegenomen naar Montblanc toendertijd.
Een hele mooie dresser!
Veel plezier ermee!
Prachtig deze, inderdaad een mooi kloppend geheel. Geniet er van!
Klasse , gefelicicteerd
leuk, intussen maken ze zo dun niet meer.
Prachtig horloge, gefeliciteerd. Veel draagplezier.
Erg mooi horloge en mooie beschrijving hoe je tot je keuze bent gekomen. Heel veel draagplezier
Lover
Toevallig geprikkeld doordat dit horloge in een ander topic werd genoemd. Vervolgens direct ingelezen. Mocht ik ooit een hardcore dresser aankopen, dan staat deze op 1. Ook nog wel nieuw te vinden. Erg mooie aanwinst, van harte ermee!
Toevallig in Rotterdam gekocht?
Zo mooi je hebt gelijk over de wijzerplaat zo clean.
Proficiat.
Nee, daar niet gekocht. Maar wel eerst bekeken in de Bergse Dorpsstraat.
heldere omschrijving, en inderdaad:
“Zeer nette dresswatch. Mooi dun, cleane plaat, opgelegde indices, no date, zelfs geen secondewijzer…”
alleen dan mag je een horloge een echte dresser noemen! imho…
Heel mooi, veel plezier ermee!!!
Prachtig! Gefeliciteerd met je NA!
Gefeliciteerd met je NA. Prachtig horloge een goede keuze zeer stijlvol!