NA: JLC Master Réveil

Geweldig mooi…van harte. :ok_hand:

1 like

Thanks, had geen idee dat deze er tussen zat.

1 like

Oké ik ben een beetje lui vandaag en het filmpje duurde me te lang. Wel een geweldig geluid dat alarm!

Maar hoe zet je het alarm aan en uit? Knopje in/uit? Of gaat het gewoon elke dag af? Of moet je het alarm afzonderlijk opwinden?

En gefeliciteerd met deze prachtige aankoop!

1 like

Ik denk dat het eenmalig is en dat je het daarna weer moet opwinden. Maar inderdaad, wat een geluid :smiley::+1:

Heel mooi stuk van een prachtig merk! Geniet van je aanwinst. Een JLC staat ook als laatste stop op mijn planning, ooit komt er wel eens eentje :blush:

1 like

Supergaaf! En inderdaad geen mainstream. Hee veel plezier ermee!

1 like

Klinkt idd erg fraai! Thanks!

In principe is opwinden: aan.
Zolang je hem opgewonden houdt gaat ie elke twaalf uur af. Uit is of laten aflopen of knopje uittrekken idd.

2 likes

Heeeeel erg fraai :+1:

2 likes

Prachtig! Veel plezier in ieder geval met je NA

1 like

Wow, supermooi :hushed:

1 like

Is de ‘g’ van Jaeger nou de ‘g’ van garage of de ‘g’ van garage? Ik dacht dat eerste, “Jae-guerre” maar deze man zegt “Jae-gère”. Dus ik kijk op Forvo maar daar staan ze allebei… :exploding_head: En Edmond kunnen we het niet meer vragen :confused: Wie weet raad?

1 like

Ik zeg zelf Jeeger, gewoon omdat dat makkelijker bekt.
Maar ik heb me weleens laten wijsmaken dat ze bij JLC zelf spreken van ZJeezjèr…

1 like

Oh haha ik hoef natuurlijk alleen maar eens op youtube te zoeken op Jaeger-LeCoultre zodat ik hoor hoe ze het zelf uitspreken. :man_facepalming: Want wie is er nou een grotere autoriteit dan het merk zelf? “Gère” it is. :smiley: Dus ik heb weer iets nieuws geleerd. :slight_smile:

1 like

Die man was een Parijsenaar. Hij zal het zelf dus op z’n Frans hebben uitgesproken, iets waar ze in de JLC boutique nogal aan hechten. “Zjeezjèr” dus zo’n beetje.

3 likes

Fransen zijn voor zover ik weet ook niet vies van een plosieve g aan het begin van een lettergreep hoor :wink: Maar je hebt gelijk, ze gebruiken duidelijk een fricatieve g :slight_smile:

2 likes

Dit dus! Amerikanen zijn niet capabel om zoiets uit te spreken, dus hebben ze er maar een eigen versie van gemaakt :wink:

2 likes

Prachtig…alleen zoals bij veel ZjeeZjèr Lekoeltrùh modellen is het ook hier zo zonde dat er een dichte achterdeksel op zit…

3 likes

Heel mooi.

1 like

Prachtig! Van harte. Leuk verhaal erbij.

Mooie complicatie, ook. Staat ook nog op mijn wensenlijst, het mechanisch alarm.

2 likes

Wow! Wat een pràchtige JLC!

1 like

Mijn beste,

Een schitterende aanwinst, een aanwinst om fier op te zijn!!
Grandioos hoor!!
Ik wens je er derhalve een gelukkige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like