NA: JLC Memovox Parking

Vorige week heb ik een beetje veel gekocht.
Allereerst stel ik jullie het horloge voor, dat ik vanochtend ben gaan halen. De rest komt als ik tijd heb om het te fotograferen.
De Memovox Parking is in feite een “gewone” Memovox met als klein extra een schaal met aanduiding van 2 uur, 60 en 30 minuten. Gewoon voor mensen die te lui zijn om te denken :wink:
Binnenin zit een kaliber 489. Dat is nog een handopwinder uit de periode tussen 1950 en 1956. Vanaf 1956 werd het automatische kaliber 815 gebruikt.
De 18 kt. gouden kast heeft de ouderwetse soort lugs, die mij altijd goed bevallen.

En hier nog een paar van de soortgenoten

Kaliber AS 1475

Ook met een kaliber AS 1475. Het speciale aan dit horloge is niet dat een kroon ontbreekt, maar dat je hem aan je autosleutel kon vastschroeven.
Parkeerfunctie voor denkende mensen.

En met de tekening van het patent

En een russische kopie van hetzelfde kaliber: de Poljot 2612

Kaliber MST 417

Venus 230

En deze Le Phare? Weer een AS maar nu een 1931

15 likes

Toen al betaald parkeren… Dzjeez… :slight_smile: Bizarre functie, dat zou je nu niet meer durven verzinnen bij JLC…

1 like

Gaaf hoor, wist niet dat dit bestond, dank voor het delen! Btw, het is wel een kleintje zo te zien, 30 mm?

Ziet mijn pols er zo groot uit dan?
Nee hij is 35 mm.

Nee hoor, maar vond hem er gewoon wat klein uitzien. 35 mm is een mooi draagbaar formaat, gefeliciteerd met de aanwinst!

Leuk spul! Voor bij je Aston Martin of zo :wink:

Een bijzonder gezicht, zo’n parkeerbord op een JLC, nog nooit eerder gezien maar wel erg leuk :thumbsup:

Mijn beste,

Wat een magnifieke verworvenheid!!
“Vintage Schoonheid” in zijn zuiverste vorm.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

leuk leuk!! die Alsta is gaaf!!

Goed bezig Maurits!
Nog nooit eerder gezien zo n JLC

Leuk hoor, ik ben al wat langer op zoek naar een Parking, toch een van de minst bekende Memovoxen.

Heel mooi !
Die JLC lijkt me vrijwel in nieuwstaat .

Helaas niet. Hij heeft de gebruikelijke krassen van botte horlogemakersmessen en een reparatiemarkering op de buitenkant van de bodem.
Maar op de pols zie je dat niet gelukkig.

Bedankt voor het delen, wist niet dat zelfs deze varianten op de markt werden gebracht! Interessante horloges.

Leuk horloge! Ik ken de “parkeercomplicatie” van een oud Mondia model, maar wist niet dat ze ook op zulke luxe horloges voorkwamen. Mooie aanwinst!

Voor je ‘complicatie’-verzameling?

Leuk, bijzonder, sowieso de memovox, maar het parkeerlogo doet mijns inziens afbreuk aan de schoonheid luxe uitstraling.

Nou als placeholder heb ik al een Poljot alarm maar ik zoek inderdaad nog een premium versie, al zou een Vulcain Cricket als “first” ook een goede kans maken…

1 like