Nu ik besloten heb om het horloge te houden toch maar weer eens een NA topic van een horloge waarvan er volgens mij maar een paar hier op het forum rondzwerven.
De polaris date is afgeleid van de Memovox Polaris uit 1968 alleen dan zonder de alarm functie.
Het horloge gepast tijdens mijn vakantie in Knokke maar bij de juwelier niet tot een deal gekomen. Na wat hulp van andere liefhebbers eentje in NL bij de welbekende AD kunnen aanschaffen.
M.b.t de looks was ik meteen verkocht. Alles klopt gewoon voor een sportief horloge met heritage. En wordt alleen maar herkend door liefhebbers
De kast met brush en gepolijste delen is prachtig gemaakt
Maar na een dag begon ik wat te twijfelen, enkele punten stoorde mij waaronder het geluid van kermische ball bearing, draagcomfort… Dus besloten het horloge niet meer te dragen en maar te verkopen als nieuwstaat.
Na een tijdje te koop een week geleden toch maar besloten om het horloge te gaan dragen en ow wat ben ik blij dat ik hem niet verkocht hebt nu. Soms is het gewoon niet meteen liefde en heeft het wat tijd nodig om de pols…
Geluid van de keramische ball bearing kan afgesteld worden dus dit gaan we binnenkort maar even doen en lekker genieten van dit pracht exemplaar.
Als je opzoek bent naar een sportief horloge en je wilt afwijken van de gebaande paden is dit zeker een aanrader
Nou eigenlijk niks, kreeg de band niet lekker (iets losser, iets strakker, zoekende, je kent het wel)
Maar niet elk horloge is hetzelfde en soms ff wennen als je van staal naar rubber gaat of van rubber naar leer, etc. Draagt allemaal anders
Haha voorlopig niet. Een ding wel geleerd nooit zeggen dat een horloge voor altijd blijft. Genoeg geflippert de laatste jaren
Staat je prachtig! Hoe langer ik kijk, hoe mooier ‘ie wordt. Hopelijk zal met het afstellen van die lagers het geluid je beter passen. Liefde op het allereerste gezicht is leuk, maar er zijn meer wegen naar Rome .
Ik heb een redelijke hekel aan vlinder- en vouwsluitingen. Op mijn pols zitten die vaak teveel verwijderd vanaf het centrum en zitten ze gewoon niet lekker. Ik heb een JLC gesp op mijn Polaris Date zitten. Nu is het een van de lekkerst zittende horloges die ik heb.
Ik vind hem daarnaast gewoon heel erg mooi. Een van de beste horloge aankopen van de afgelopen jaren bij mij.