NA: JLC Polaris date

Nu ik besloten heb om het horloge te houden toch maar weer eens een NA topic van een horloge waarvan er volgens mij maar een paar hier op het forum rondzwerven.

De polaris date is afgeleid van de Memovox Polaris uit 1968 alleen dan zonder de alarm functie.

Het horloge gepast tijdens mijn vakantie in Knokke maar bij de juwelier niet tot een deal gekomen. Na wat hulp van andere liefhebbers eentje in NL bij de welbekende AD kunnen aanschaffen.

M.b.t de looks was ik meteen verkocht. Alles klopt gewoon voor een sportief horloge met heritage. En wordt alleen maar herkend door liefhebbers :slight_smile:
De kast met brush en gepolijste delen is prachtig gemaakt

Maar na een dag begon ik wat te twijfelen, enkele punten stoorde mij waaronder het geluid van kermische ball bearing, draagcomfort… Dus besloten het horloge niet meer te dragen en maar te verkopen als nieuwstaat.

Na een tijdje te koop een week geleden toch maar besloten om het horloge te gaan dragen en ow wat ben ik blij dat ik hem niet verkocht hebt nu. Soms is het gewoon niet meteen liefde en heeft het wat tijd nodig om de pols…

Geluid van de keramische ball bearing kan afgesteld worden dus dit gaan we binnenkort maar even doen en lekker genieten van dit pracht exemplaar.

Als je opzoek bent naar een sportief horloge en je wilt afwijken van de gebaande paden is dit zeker een aanrader

Wat foto’s

95 likes

Goede keuze Martijn! En nu genieten van deze beauty.

1 like

Cognitieve dissonantie at work, mooi he? :wink: We zien hem binnenkort wel weer in het blauwe gedeelte verschijnen!

Nee hoor, grapje. Fijn dat hij alsnog/weer bevalt. Het lijkt mij een fantastisch horloge. Wat is er mis met het draagcomfort?

4 likes

Wat een topper!
Wat is de kastgrootte en L2L?
Gefeliciteerd!

1 like

Nou eigenlijk niks, kreeg de band niet lekker (iets losser, iets strakker, zoekende, je kent het wel)
Maar niet elk horloge is hetzelfde en soms ff wennen als je van staal naar rubber gaat of van rubber naar leer, etc. Draagt allemaal anders

Haha voorlopig niet. Een ding wel geleerd nooit zeggen dat een horloge voor altijd blijft. Genoeg geflippert de laatste jaren :rofl:

2 likes

Dankje!
42mm en L2L is 47.5mm, draagt dus helemaal niet zo groot. Vergelijkbaar met de Speedmaster

1 like

Lekker hoor deze Polaris Date. Gefeliciteerd en veel plezier met dragen

1 like

Staat je prachtig! Hoe langer ik kijk, hoe mooier ‘ie wordt. Hopelijk zal met het afstellen van die lagers het geluid je beter passen. Liefde op het allereerste gezicht is leuk, maar er zijn meer wegen naar Rome :wink:.

1 like

Mooi hoor👌

1 like

Super horloge. En eerlijk gezegd vond ik het draagcomfort super. Mede door die rubberen band natuurlijk!

1 like

Op rubber echt schitterend!!

1 like

Prachtig horloge! Ik heb de versie met blauwe plaat een keer om gehad. Was er erg van onder de indruk

1 like

Heel erg mooi!

En met misschien wel de mooiste rubber band die ik ooit gezien heb.

1 like

Goede beslissing - schitterend horloge en heel mooi op rubber!

1 like

Ik heb een redelijke hekel aan vlinder- en vouwsluitingen. Op mijn pols zitten die vaak teveel verwijderd vanaf het centrum en zitten ze gewoon niet lekker. Ik heb een JLC gesp op mijn Polaris Date zitten. Nu is het een van de lekkerst zittende horloges die ik heb.

Ik vind hem daarnaast gewoon heel erg mooi. Een van de beste horloge aankopen van de afgelopen jaren bij mij.

2 likes

Smart choice om hem te houden Martijn :ok_hand: Hij is echt mooi :sunglasses:

1 like

Zoals ik :slightly_smiling_face: mooi!

1 like

Goed dat hij blijft.
Het is echt een topper.

Heel veel draagplezier gewenst.

1 like

Goede tip, kan ik ook nog eens proberen

1 like

Schitterend, en wat staat die rubber band hem goed!:heart_eyes::+1: