Twee weken geleden heb ik eindelijk mijn Polaris Mariner Date opgehaald! Iets wat ongeveer een jaar geleden begon als een idee om een mooi cadeau voor mijzelf te kopen bij het bereiken van de respectabele leeftijd van 40 jaar, heeft uiteindelijk (een half jaar voor het bereiken van de leeftijd ) geleid tot de aanschaf van deze prachtige JLC.
Voor de plaatjes mag je gelijk doorscrollen naar beneden
Toen ik begon aan mijn zoektocht wist ik alleen dat ik iets sportievers wilde op een stalen band, bij voorkeur met zwarte of blauw dial. Zoals gewoonlijk begon mijn budget ergens rond de 5.000 euro, maar laten we stellen dat het budget een beetje overschreden is. Daarnaast was ik heilig overtuigd dat het geen Rolex ging worden, totdat ik een tijdje weer dacht van wel en daarna weer van niet en toen weer even wel, maar uiteindelijk dus toch niet.
Uiteindelijk was het een erg leuke zoektocht die zich ook langs de Omega Planet Ocean (te groot), Glashutte SeaQ Panorama Date (sinds ik van iemand hier de opmerking voorbij zag komen “ziet er leuk uit, voor een Rus”, is die magie ook een beetje over), Blancpain Bathyscape (underwhelmed, zeker voor dat bedrag) en IWC Portugieser op staal liet leiden.
De vorige generatie blauwe en zwarte Polaris ook gepast voordat de Mariner uit kwam, maar het was het allebei net niet voor mij, het blauw was te blauw en het zwart te zwart. Daarnaast heeft de vorige generatie Polaris Date geen zichtbodem en “slechts” 42 uur gangreserve.
Toen in september de Polaris Mariner Date en Memovox uitkwamen was ik dan ook gelijk geïnteresseerd. Uiteindelijk in december kunnen passen samen met nog wat andere potentiële kandidaten van mijn lijstje en wat een prachtig horloge. Het is anders dan anders, en afgezien van onze gezellige bubbel hier kom je JLC natuurlijk nooit tot nauwelijks tegen in het wild. Het is dan ook duidelijk een ander horloge dan de rest van het speelveld en de afwerking en oog voor detail is subliem.
De wijzerplaat speelt heel mooi met het licht en is de ene keer helder blauw om vervolgens donker zwart te zijn. Het is in de auto iedere keer opletten dat ik hem niet de vangrail instuur.
Helaas ben ik er wel achter gekomen dat de lume van de minutenwijzer (rood) maar erg kort vast houdt en na een kort contact met Schaap en Citroen en JLC, wordt dit nu zo snel mogelijk opgelost. Dit bleek een bekend probleem en er is een service update met een gele (in plaats van rode) minutenwijzer. Voorlopig mag hij dus maandag weer even terug naar de juwelier, maar dat maakt de pret er niet minder om!
De wijzerplaat is echt fantastisch, als het licht net weer iets anders valt dan lijkt het weer een andere kleur. Maar zo tussen het blauw en zwart in samen met de stalen band maken het ook een lekker fris horloge, staat goed bij een T-shirtje of polo, maar kan ook prima onder een overhemd met een jasje.
Prachtig! Gefeliciteerd ermee en veel plaatjes posten graag als deze terug is. Balen dat z’n splinternieuw horloge eerst weer retour moet voor een “bekend” euvel.
Ja, dat is een beetje zuur inderdaad. Heb S&C wel een gratis tip gestuurd dat het wellicht een goed idee is om de rest van de voorraad vast preventief terug te sturen. Het rood van de minutenwijzer is echt met een minuut of 15 wel “uit-gelumed”, wordt het ineens een Meistersinger in het donker
Ja, het duurde nog even voor ik wat fatsoenlijke plaatjes kon schieten. Maar aangezien ik heb nu maandag bij juwelier ga inleveren om de minutenwijzer om te wisselen moest het er dit weekend maar even van komen.
Tijdens het wachten op de retour kijk ik gewoon af en toe naar die plaatjes van jouw blauwe Datejust, ook heel vervelend om te moeten dragen
De rubber band met sluiting moet ik nog even een goed excuus voor vinden om aan te schaffen, maar die past ook op die van mij, wel leuk voor de afwisseling