NA: jlc Reverso Tribute small seconds Burgundy Dial

Beste HF-ers,

de Jaeger Lecoultre Reverso… speciaal geval toch in het spectrum van horloge iconen. Staat op veel wishlists, moet t vaak afleggen “net niet” of “toch iets anders” en vierkant denken in n ronde wereld blijft n dingetje.
Ook kan ik me voorstellen dat hij niet op elke pols staat wegens planking gevaar.
1 hoofdregel: kleiner is beter.

Ik ga niet, ik herhaal NIET over de oorsprong van dit model beginnen, en of dit nou n sporthorloge is of n dresser.

Enkele jaren geleden had ik reeds es een reverso classic duoface large, in de vaart der horloges ,zoals zo vaak helaas, laten gaan. De idee van 2 horloges in 1, de coolness, de afwerking en schoonheid maakten dit n winnaar. De maat en dikte was prima.

Het model bleef spoken, en zinnen gezet op de tribute. Opnieuw duoface (want gaaf!) dus dat zou blauw moeten worden. Maar in mn horologische evolutie neig ik naar kleiner en dunner en met blauw heb ik haat-liefde verhouding en ik was niet 100% overtuigd van deze soms paarsige jlc sunburst.
Ook de moon duo gepast maar das echt te groot en dik helaas. Zo n mooie dial en complicatie, dat was echt spijtig.

Groen mja, tof, maar nee.

Rood dus, of crimson, burgundy, oxblood, scharlaken, wijnrood, kersenrood,… noem t zoals je wil.

Ik heb me hiervoor moeten wenden tot de Boutique v JLC, en na een wachttijd van een luttele 4 maand is hij er.

En het is een plaatje. Dit is een sexy dial hoor. De dial heeft geen sunburst zoals de blauwe en groene broertjes maar is eerder gelakt wat wsch de vele schakeringen geeft.
Gek genoeg heeft de limited rosé gouden duoface variant wel rode sunburst.
De fagliaglianioniali band vind ik minder, die gaat er af. Maar de reverso is een notoire bandenslet, even vrees dat dial moeilijker zal combineren maar dat blijkt ongegrond. Daar gaan we los op binnenkort.

Goed, alweer teveel tekst. Plaatjes, snel met de iphone genomen, filters zijn hier niet nodig…

Leuk, n strikje

Ze maken er hun werk van hoor. Lief kaartje

Doos:

Eerst effe haar cherry poppen, hopelijk wordt t niet te bloody

Kijk hoe mooi

afbeelding

En o ja, dat er geen 2e face is blijkt niet erg, heb nu altijd n spiegel bij de hand of je zou t kunnen zo omdraaien om bvb polo te gaan spelen of andere sport… :eyes:

Nog even melden voor Fate To Amable Change etc : de WR is bedroevend quasi nihil😉
Maar ik neem t er graag bij.
Dit handwindertje die zn sporen reeds heeft verdiend is gewoon prachtig

Bedankt voor het lezen.

163 likes

Prachtig. :heart_eyes: van harte gefeliciteerd met de aanschaf van deze klassieker:-)

1 like

Prachtig, schitterend, heel erg mooi. Hopelijk post je vaak wat fotos in het JLC only topic! Benieuwd of @tompj al weer kriebels voelt om er wat nieuws bij te halen!

3 likes

Gefeliciteerd, gaat goed met de collectie uitbreiding.

1 like

absoluut een mooi horloge,
en naargelang de lichtinval heeft hij meerdere uitingen,
geniet ervan

1 like

Mooie aanwinst!!

Heel benieuwd hoe deze er irl uitziet :ok_hand: :star_struck:

2 likes

Absoluut, echt heel gaaf in het rood.

Vind het bandje ook wel passend eigenlijk, had echt een draak van een ding verwacht op basis van je verhaal maar ik vind hem wel mooi :relaxed:

2 likes

Geniaal mooi! Gefeliciteerd!

1 like

Van harte! Alweer een hele fraai aanwinst.

1 like

Prachtig, prachtig, prachtig… Die kast die als een schilderij de dial omlijst… mooi hoor…
Ben benieuwd welke band het uiteindelijk gaat worden

2 likes

Haha neenee het is nu zo erg ook niet hoor. Prima banden bij jlc. En uiteraard past ie. Eerder iets wat contrasteert neem ik erbij.

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Hij is echt super mooi!

1 like

Blijft altijd mooi zo’n Reverso :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Gaaf!! Eens een keer wat anders dan blauw. Vind hem in rood echt top.

Mijn vrouw ging ook voor rood:

12 likes

Wow :star_struck: :fire: gefeliciteerd

1 like

Prachtig! Hele mooie kleur :star_struck: Enjoy!

1 like

Jouw vrouw heeft smaak

1 like

Wauw, gaaf. :ok_hand:
Tof dat je voor deze kleur bent gegaan, best wel opvallend maar wel heel mooi.

1 like

Gefeliciteerd, echt prachtig! Al had ik inderdaad wat met WR een vooral sunburst op de plaat gewild zoals de blauwe variant, maar hé dat is persoonlijk.

1 like

Geniet van deze mooie rode tijd :sunglasses:

1 like