NA: JLC Triple Date Moonphase - Veiling, service... Pols!

In mijn zoektocht naar mijn eerste serieuze horloge werd ik op een actieve veiling verliefd op een niet lopende Jaeger-LeCoultre Triple Date Moonphase Automatic.
Waarschijnlijk is het niet aan te raden om als leek een horloge met gebreken te kopen op een Engelse veiling, maar ik ben heel blij dat ik het toch heb gedaan. Op 26-03 was ik de hoogste bieder op dit lot.

Omdat de French Watch Collector mij een betrouwbare horlogemaker leek voor een redelijke prijs en ik het ook gaaf vind om een video van de service te zien, stuurde ik haar naar FWC.
Ik kreeg al via de mail te horen dat er veel roest in het uurwerk zat, maar pas nu ik de video zie weet ik hoeveel geluk ik heb dat mijn horloge weer loopt.

Reviving a Dead Jaeger-LeCoultre Triple Date Moonphase | Caliber 901

Ze is al een paar weken bij mij en ik heb wat plaatjes geschoten. Ze is origineel een mannenhorloge maar past perfect op mijn pols van 15.4mm (6 inch).

De originele strap heb ik een opfrisbeurt gegeven, er zijn nieuwe straps bijgekomen en ik heb een (volgens de advertentie) originele JLC gesp gekocht.
Qua stijl lijkt het ouder dan mijn horloge en ik ben geen kenner, maar ik hoop dat het authentiek is en anders misstaat het voor nu niet. Mocht iemand hier meer over weten dan hoor ik dat graag!

Voor diegene die het interessant vinden hoe het financieel heeft uitgepakt heb ik ook een kostenoverzicht bijgehouden.
Het is moeilijk te vergelijken omdat er 18K en ook Franse kalenderversies zijn, maar als ik naar de prijzen online kijk was het geen slechte aankoop.
Daarbij moet ik natuurlijk wel benadrukken dat FWC echt goed werk heeft geleverd en ik kan hem dan ook alleen maar aanbevelen.

Ik hoop dat jullie net zo kunnen genieten van mijn prachtige JLC :smile:!

141 likes

Prachtige aanwinst. Veel plezier ermee.

Wow :star_struck: Prachtige NA, gefeliciteerd. Wie niet waagt wie niet wint :wink:

1 like

Geen evidente keuze. Wel een hele leuke. En blijkbaar nog een koopje ook.

2 likes

Zoiets zie je niet vaak!
Gefeliciteerd met jouw aanwinst!

Mooi! Mooi filmpje ook (niet helemaal bekeken). Relatief koopje qua service!

2 likes

Mooi horloge, gefeliciteerd!

Leuk om jouw kostenoverzicht te zien; 99% van HF (of zoveel meer als er mannen zijn) vertrouwt daarvoor op man maths. Ik moet er niet aan denken dat ik vanaf het begin van de hobby zo’n overzicht had bijgehouden. :face_with_peeking_eye:

5 likes

Ik vind het zelf eigenlijk heel fijn om een overzicht bij te houden haha! Dan is er niet stiekem toch meer aan uitgegeven dan ik dacht en is het voor mezelf wat makkelijker om keuzes te verantwoorden (enkel naar mezelf toe hoor!). Én, als ik in de toekomst weer op veilingen kijk dan kan ik mijn geheugen weer even goed opfrissen met wat daarbij komt kijken :laughing:

7 likes

Mooi :ok_hand:

Dit is een goed uitgepakte aankoop geweest. Mooi hoor :ok_hand: Staat je goed…

Prachtige aankoop en leuk dat het onderhoud terug te zien is bij FWC. Veel draagplezier ervan!

Jij houdt van een ingecalculeerd gokje begrijp ik? Je hebt wel gewonnen hoor! Wat een prachtig horloge:) heel veel plezier ermee gewenst!

1 like

Mooi, en zeker een goede win, prima prijs voor dit mooie horloge.

Gefeliciteerd met je NA. Mooie JLC draag hem met plezier

Gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst met deze prachtige aanwinst.

Gefeliciteerd met dit mooie ‘veilingresultaat’! :ok_hand:t3:

Mijn beste,

Een glansrijke introductie van een schitterend horloge.
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een langdurige pols tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Prachtig horloge.
Blij voor je dat het goed heeft uitgepakt.
Had ik zelf niet gedurfd.
Filmpje is ook super interessant.
Veel plezier ermee.

Proficiat!
Wat een leuk stukje en wat een mooie JLC😍

Veel plezier ermee :sunglasses:

1 like

Cool! Proficiat :slight_smile: