na - Joan duiker

beste hf liefhebbers .

deze week een supergave duiker gekocht .merk Joan . ik had nog een originele Tropic liggen , perfecte match volgens mij .

ik heb alles afgezocht naar dit type / merk , er staat Joan op de wijzerplaat , maar ik kan niets vinden .

wie kan mij hier meer over vertellen ??

31 likes

Ik kan je er niks over vertellen, maar wel een super gaaf horloge en een mooie constructie.

Ik kan er ook niks over vertellen. Zal wel een plakmerk zijn of een one-off. Welk uurwerk zit erin?

dat klinkt niet echt lekker als je het zo brengt :roll_eyes:

ik zal hem deze week eens open maken om te kijken wat voor uurwerk er in zit .

het gaat om het totaalplaatje vind ik zelf .

ik heb een gave speedmaster , maar in de praktijk draag ik vaker van dit spul .

Een plakmerk is niet perse negatief, er zijn en waren ontzettend veel plakmerken. Die kochten uurwerken, kasten, banden en dat soort zaken los in en lieten zelf een wijzerplaat maken met een logo. Hebben vaak hele fatsoenlijke uurwerken.

1 like

:sunglasses:

Gaaf ding!

Ziet er fantastisch uit :+1:t2: Hoe groot is deze (mm) als ik vragen mag?

40 mm ex kroon , de ideale maat [ voor mij in ieder geval ]

1 like

Gefeliciteerd met dit mooie horloge, en het maakt niets uit of het wel of geen plakhorloge is zolang jij hem maar mooi vindt, daar gaat het om toch?. En neem aan dat hij netjes op tijd loopt, lekker van genieten en veel draagplezier :ok_hand: :+1:

Mooi, en een Nederlandse dagen schijf.

1 like

Valt mee hoor. Was toonaangevend en heel gebruikelijk pre quartz crisis. Allemaal onderdeel fabrikanten die aan juweliers/onafhankelijke distributeurs onderdelen verkochten. Zo zie je wel vaker kwaliteit horloges van onbekende merken, maar zonder bekende merknaam.

Niets mis mee en een fantastisch mooi horloge! Ben benieuwd naar het uurwerk.

Als het vrijdag met een Y is zo te zien, dan is het eerder Zuid Afrikaans, dus mogelijk voor die markt ? Een jaren 70 ontwerp denk ik, al kom je een kroon op 4 niet vaak tegen, wel bij seiko 6105 - 8000 en doxa, en een heel leuk horloge !
Zoals hierboven al aangegeven werd dat onder heel veel verschillende merknamen verkocht, maar dat zegt niets over, eventueel mindere, kwaliteit.

1 like

het is wat het is , en ik ben er happy mee , ik twijfel nog of ik er een nieuw glas in laat zetten .

wat patina heeft ook wel wat .

ik heb het nog even gecheckt n.a.v het voorgaande , en vrydag is idd Afrikaans .

Ik kan je 1 ding vertellen over dit horloge:

Ik vind m mooi.

1 like

Qua naam wilde men wellicht meeliften op de destijds veel bekendere merknaam Jenny. Het had 'r zus kunnen zijn. :slight_smile:

2 likes

geen slecht voorbeeld :wink:

Geinig ding. C case met kroon op 4. Heb ik eerder gezien maar kan even niet verzinnen waar :grimacing:

1 like