NA: jullie mogen raden

Voor mijn schoonvader.

Schermafbeelding 2024-11-20 om 13.23.59

1 like

Ik ga kijken dank jullie voor de tips!

1 like

Echt rubber bevalt me wel van de 5000U, FKM ken ik niet, ik ga kijken. Maar dat banden verwisselen is misschien makkelijk, maar echt handig daar in ben ik niet, maar dan ga ik wel naar de juwelier!

Mooi ding man, veel plezier ervan.

1 like

Nep rubber maar zeker niet slecht, net is minder comfortabel op de huid. Aanrader: Hirsch echt rubber, net zo duur als de Casio zelf maar heel soepel en zacht.

Welnee, koop alleen wel een Bergeon 6767-F tool om de bandpennen los te maken en goede kwaliteit bandpennen. Swiss springbars van https://strps.watch/ passen perfect in de Duro. Eigenaar van deze webshop is ook een bekend HF lid.

1 like

Heb eens opgenavngen dat de licentie voor die vis voor Europa was weggevallen. Dus Amerikaanse modellen hebben hem nog wel, Europese niet meer. Weet niet hoe juist dit is, maar ik mis hem wel een beetje.
Ik heb de mijne via Amazon USA gekocht in een mooie korting, met alle kosten bij kwam ik goedkoper uit dan deze op horloge.nl. En mét visje.

1 like

FKM rubber is een synthetische stof op basis van fluor en koolstof. Deze verbinding is ongelooflijk inert, en heel geschikt als materiaal voor horlogebandjes. Droogt veel langzame uit dan echt rubber en silicone, scheurt minder snel en is geurloos. Neemt ook geen geur op. Zit ook heel zacht en soepel. Niet twijfelen.

1 like

Zeker niet moeilijk. Bij twijfel kan je de muts afkleven met schildertape, zo krasjes voorkomen bij het vervangen. Zeker geen moeilijke klus. Heb ik zelf al bij een Duro gedaan, zonder enige voorkennis.

1 like

Moet dat niet zijn: “(Mede) dankzij hun prijs…”. Immers, ondanks dat er op HF ook behoorlijk kostbare horloges te vinden zijn, zijn veel HFers bepaald niet vies van een koopje. En dat is dit horloge, imo, ook. Gefeliciteerd, @SwissMilMan ! En gewoon lekker dragen natuurlijk, deze!

3 likes

Waar zit dat? :sweat_smile:

1 like

Mooie casio.
Een mooie tropic band zou hem ook niet misstaan!!!

1 like

Op haar hoofd, natuurlijk!
Viraaltjes - Alle Unox-meisjes van 2018 bij elkaar! Hebben we d'r al  gevonden of moeten we nog even wachten: http://bit.ly/2lEPgId | Facebook

De Casio is ook bijzonder geschikt voor de nieuwjaarsduik, trouwens! Komt er weer aan!

2 likes

Leuk! Gefeliciteerd.

Maar het is toch ook een echte? Een echte Casio Duro, die onder aan de streep accurater is dan welke mechanische duiker dan ook.

Tsk, tsk. Ergens stoort het mij dat er datacenters genoeg energie weg staan te branden om Tata 30 jaar uitstootvrij te laten draaien, maar dan voor dit soort onzinnige kutvragen.

Dat vind ik een beetje jammer, maar het is niet jouw schuld dat de hele wereld deze technologie loopt te hypen zonder over de verborgen kosten te praten.

Dat gezegd: gefeliciteerd, en veel plezier er mee.

2 likes

Is Casio al genoemd? :slightly_smiling_face:
Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Was wel overduidelijk gelijk :joy:

Voor diegene die hem toch met vis en/of bracelet wil → https://www.greatwatches.co.uk

Lugs :joy: maar Google dacht er anders over…

2 likes

Of bij Amazon dot com (niet dot NL!) en dan zijn ze nog iets goedkoper ook. Qua bijkomende kosten betaal je echt exact wat er op hun website staat.

2 likes

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Ben zelf al jaren voorzien :wink:

2 likes