NA: Junghans Form A

Hoewel het de laatste tijd er rustig was met het kopen/verkopen van horloges, zocht ik toch nog naar een horloge met een meer klassieke uitstraling. Toen ik twee weken geleden op een brakke zaterdagochtend deze voor een mooie prijs bij een niet failliet warenhuis zag staan, hoefde ik niet lang te twijfelen. Na een kleine twee weken draagtijd, is het toch wel tijd voor een NA topic.

Specificaties:
Type: Junghans Form A
Ref. Nr. 027/4730.00
Uurwerk: ETA 2824-2
Diameter kast: 39,3mm
Hoogte: 9,5mm
Lugmaat 21mm

Ervaringen:
Al snel na m’n bestelling, had ik het horloge in handen. Wat wel een beetje slordig was, was dat hij met de kroon open in de doos zat en dat de garantie kaart niet is gestempeld/ingevuld. Gelukkig zat het horloge goed vast, dus heeft het geen klappen tegen de kroon gehad en dat laatste zal ook wel goed komen.
Het horloge zelf is een erg leuk ding. Hoewel het een behoorlijk minimalistisch ontwerp is, zijn er wat elementen die toch nog iets speels toevoegen. Om er twee te noemen die op de foto’s niet echt te zien zijn; de wijzerplaat heeft een lichte komvorm waardoor er (letterlijk) meer dimensie ontstaat. Ook is de wijzerplat mat zilver ipv wit, dus met zonlicht gebeurt er ook nog het e.e.a. Voor de rest zit het qua ontwerp prima in elkaar. Wat ik niet snap is dat ze “milieuvriendelijke” lume op de dunne wijzers hebben gebruikt. Door het oppervlak ga je er toch nooit iets van zien, geskeletonneerde wijzers hadden beter gepast imho.
Al met al is het een fijn horloge, met een bijna perfecte maatvoering. De komende tijd gaat hij veel gedragen worden verwacht ik.

Hierbij wat plaatjes:

Fijne zondag!

29 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like

Mooi horloge, geniet er van!

1 like

Mooie nieuwe aanwinst.

1 like

Mijn beste,

Ziet er prima uit!!
Veel draagplezier dan ook met deze subtiele modernist!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Classy mooi. Junghans altijd plus veel!

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Mooie strakke horloges altijd van Junghans! Geniet ervan.

1 like

Die is erg mooi! Veel plezier ermee!

1 like

Mooie foto’s en mooi horloge!

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Heel mooi! Veel plezier ervan! Zijn de uur- en minutenaanduidingen zwart of lijkt dat zo? Ik heb deze waarbij die aanduidingen meer oranje zijn:

3 likes

Erg fraai! :ok_hand: Mooi maatje ook. Ik vind die wijzers er prima bij passen trouwens. :+1:

Veel plezier van je aankoop!

Bij mij zijn ze inderdaad zwart. De youtube filmpjes van dit horloge laten ook vaak jouw versie zien Op de site van Junghans staat hij weer met zwart afgebeeld, dus misschien dat het is aangepast?

Qua vorm zijn ze goed, maar de lume heeft geen functie. Dat vind ik wat minder passen bij de minimalistische stijl.

2 likes

Vandaar: minimale lume. :grin:

1 like

Zag het op hun site inderdaad. Zal aangepast zijn, want zie nu ook een aantal andere kleuren wijzerplaten. Blijft een gaaf ding en pak hem vaak bij zowel nette als informele kleding.

1 like

Prachtig!

1 like