NA junghans Form C

Zoals in mijn voorstelpost al aangegeven wilde ik graag een wat netter horloge met een budget van ca 800 euro.

Zelf was ik zeer gecharmeerd van de DDW Oostpoort maar er werden in de posts eronder ook diverse andere opties geopperd.
Onderandere door @horlogemakker om eens bij junghans te kijken.
Nu is dit al jaren een merk wat ik zeer kan waarderen en ben wat gaan rondzoeken op internet.

Zoals bij de meesten kijk je dan gelijk naar de Max Bill wat zeker een prachtig horloge is, alleen als ik hem in de winkel om doe is het hem niet voor mij.
Ik weet niet wat het is, maar wellicht te netjes of te klein door de horloges die ik gewend ben dagelijks te dragen( tsuyosa en orient Ray) dan is zon stap naar een max Bill best fors.
Tijdens die bezoeken viel mijn oog telkens op de Form C, mooi ding in het echt maar tja een quartz dat zocht ik niet.
Toch vele youtube filmpjes en reviews later er eigenlijk van overtuigd dat het wel een hele mooie quartz horloge was met een ook wel premium uurwerk er in.
Bij het passen viel me weer op hoe mooi zo’n Junghans in elkaar zit, prachtige wijzerplaat met een veel mooiere luxere uitstraling dan op de meeste foto’s die ik voorbij zie komen.
En een quartz is als niet dagelijks horloge dan ook wel weer heel handig.
Ik heb getracht om de uitstraling een beetje te vangen op de foto’s

55 likes

Proficiat!

1 like

Netjes hoor!

1 like

Nice!

Ik heb een beetje het omgekeerde meegemaakt. Ik ging in eerste instantie voor de Form A of C maar dat werkte niet echt voor mij. De max bill daarentegen was een directe match. Zo zie je maar dat Junghans toch een breed gamma heeft waar je verschillende kanten mee uit kan.

Veel plezier met het horloge!

2 likes

een prachtig exemplaar
draag hem met plezier

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Mooie aanwinst, geniet er van!

1 like

Mooie aanwinst :ok_hand: veel draagplezier!

1 like

Klopt, en in het echt zie je toch echt wel meer detail en afwerking van het horloge ( bij de Form C bijvoorbeeld de lichte holling naar het midden en de mooiere kleur/structuur en diepte in de wijzerplaat dan op de foto)
Bij de max Bill is de bolle saffier ook geweldig mooi in het echt👌

Ziet er prima uit! :ok_hand:

Proficiat!

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd.

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Mooie verschijning, geniet ervan!

1 like

Wat een super strakke stijl is dit toch. Prachtige klok! Gefeliciteerd.

1 like

Gave Junghans :+1::+1::+1:

1 like

Fraai. Veel draagplezier.

1 like

Zo één heb ik ook. Goeie keuze. :+1:t2: Die skottelbraaiplaat is best apart. Mooie lijn ook, die Form C’s. :ok_hand:t2: Hebben iets heel eigens.
Veel plezier ervan!

2 likes

Gefeliciteerd

1 like

Nice :ok_hand: Congrats :clinking_glasses:

1 like

Heel tof! Zou ook graag eens goed kennis willen maken met verschillende Junghans modellen :grin:

1 like