NA Junghans Max Bill automatic

Nooit gedacht dat ik een dress watch zou gaan kopen. Maar Langzaam maar zeker werd ik steeds meer getrokken tot de Junghans Max Bill horloges.
De bauhaus style trok mij erg aan.De grote minimalistische dials en de dome glas.

Ik heb gekeken naar de duurdere merken zoals nomos en ook naar de goedkopere merken zoals iron Annie.
Maar de style van de Max Bill vond ik toch het mooist van allemaal. Echt een design klassieker.

Uiteindelijk door omstandigheden horloge online gekocht zonder deze ooit in het echt te hebben gezien of gepast. Niet aan te raden.
Ik wist dus niet dat er matt witte en zilveren dial optie waren. Ik heb de 27.3502…is volgens mij zilveren dial. Dial lijkt eerder beige/off white dan wit of zilver. Jammer want ik zou ze graag naast elkaar in het echt willen vergelijken.

Ik ben wel erg blij met de horloge. De dial is slechts 38mm, maar het is wel all dial. Bijna geen bezel.
Samen met de lichte kleur oogt het echt groot om mijn pols. Een vriend dacht dat het zelf groter was dan mijn Oris Big crown.
Het oogt zeker groter dan de seiko sla37 62 mas dat ik uiteindelijk niet kocht omdat het gewoon te klein was.

De dome glas is prachtig. Het valt niet op, maar je ziet het wel. En de dome glas effect zie je terug heel subtiel als je dial bekijkt.

Ik heb zonder datum gekozen, maar wel met Arabische numerals. Dial is groot genoeg dat het niet te druk uit ziet en natuurlijk incl de iconische Max Bill 4.

Wat ik wel praktisch vond is dat in het donker toch goed leesbaar blijft. De Lumen op de wijzers en de puntjes op 12 en 6 geeft het een mooie andere look in het donker.

Waar ik echt niet aan kan wennen. Dat ik met het douchen de horloge steeds af moet nemen.

Waar ik naar uitkijkt om verschillende straps te proberen

36 likes

Dat is een supervet horloge. Van harte!

Dat vind ik ook heel mooi aan dit model :+1: Gefeliciteerd met de aanwinst

Prachtige aanwinst!

Prachtige dress watch en een mooie NA. Gefeliciteerd. Geniet ervan

mooi horloge

Echt mooi. Online kopen, tja, het is altijd een verrassing. Vaak blijkt het horloge mooier in het echt, een enkele keer niet.

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Fraaie aanwinst hoor!!
Geniet er met volle teugen van.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtige Junghans, hoewel ik meestal kies voor streepjes i.pl.v. cijfers, vind ik deze Arabische cijfers juist erg mooi.

Gefeliciteerd en veel plezier er mee gewenst!

1 like

Heel mooi. Ik ben fan. Jouw versie is prachtig. Ik heb voor iets anders gekozen:

Allebei mooi.

2 likes

Blijft grappig dat dit horloge compleet anders is dan mijn horloges en wat ik gehad heb aan horloges, maar ik vind hem iedere keer wanneer hem zie enorm mooi.
Mooie aanwinst :+1:

1 like

Uitstekende keuze voor een tijdloos horloge! Veel draagplezier :ok_hand:t2:

1 like

Mooi horloge. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Zeker weten! Geniet ervan!

1 like

Geniet van deze mooie tijd :sunglasses:

1 like

Ik heb exact dezelfde versie gehad, draagt heel aangenaam! Leuke aanwinst.
Geniet ervan :+1:

1 like

Wat een schoonheid heb je gekozen. Enjoy!

Blijf ze erg mooi vinden!

Schitterend. Ik heb de quartz variant.

2 likes

Enjoy! Echt een horloge dat veel banden aankan. En prachtig om naar te kijken. Past in iedere collectie.

1 like