Zeer gaaf horloge.
Proficiat met de NA.
Erg mooi zo’n Max Bill, vooral in het wit, veel plezier ermee…
Heel mooi, staat hier ook al lang op de lijst, geniet ervan!
Allereerst; mooie aanwinst!
Moet eerlijk zeggen dat ik hem bijna nooit draag. Blijft een mooi horloge, maar er zijn zoveel mooie horloges.
Ik blijf dit één van de mooiste combinaties vinden en anders gewoon zwart. Heb net als jij de Milinaise band erbij gekocht en die heeft er enkel voor de foto even op gezeten.
Hier nog enkele andere voorbeelden van bandjes, die ik geprobeerd heb.
Voorbeelden qua bandjes
edit:
Forum software veranderd mijn link in een foto.
Thanks!
Mooi dat lichtbruin. Die groene op Flickr is ook fraai trouwens.
Prachtige NA! Geniet van de Junghans!
Die eenvoud is schitterend. Is in deze stijl ook wel eens een piloten horloge uitgebracht?
Prachtig horloge! Iconisch
Prachtig ontwerp en dat in combinatie met de beproefde kwaliteit van Junghans maakt dit een perfect horloge. Veel plezier hier mee!
Heel leuk hoe jij in zoveel verschillende prijsklassen toch steeds weer pareltjes koopt. Geniet ervan.
Ahhh… De schoonste/strakste van de Max Bill versies.
Heb je nog redenen waarom je voor de no-date en de strepen gekozen hebt?
Eh, nee… Ik laat me hier graag corrigeren, maar volgens mij is een pilotenhorloge de antithese van een Bauhaus horloge in die zin dat de vormtaal van dunne stick wijzertjes met zo rank mogelijke indices niet per se cockpit-vriendelijk was in een Messerschmidt/Spitfire.
Vrijwel alle historische pilotenhorloges hebben vrij grove indicaties op de 12, wijzerplaten met veelal cijfers en dikke, lichtgevende wijzers, al dan niet in cathedral stijl.
Maar @tompj, welk uurwerk ligt er in? Met 38mm moet het de automaat zijn toch?
Staat op de wijzerplaat, dus zou goed kunnen.
De automaat (Eta) inderdaad en die is 38mm.
Ik heb bewust voor de datumloze versie gekozen. Zoals vaker, vind ik ook hier dat de datum de rust en balans op de plaat wat verstoort.
De strepen vind ik gewoon erg fraai. Ik heb eerder de versie met de cijfers gehad, ook heel fraai. Deze is klassieker. Het enige jammere is wel dat ik nu die prachtig gevormde 4 moet missen. Maar die dunne strepen met die kleine omrande lumebolletjes zijn wel heel fraai.
Uitstekende keuze, veel plezier ermee!
Dank je!
Ik begin langzaam wijs (oud) te worden en in te zien dat plezier van een horloge in veel dingen kan zitten, maar niets te maken heeft met prijs an sich. (Van @Bidle geleerd).
Volgens mij heeft @Chillekasper een topic waarin hij wel een goede, maar moeilijk te beantwoorden vraag stelt: wat maakt een horloge aantrekkelijk?
Voor mij denk ik het design, het verhaal/de achtergrond en de techniek.
Technisch scoort deze Junghans met zijn standaard Eta niet heel hoog. Uiteraard een prima uurwerk, maar een inhouse uurwerk dat mooi in de kast past en mooi bewerkt is heeft toch een grotere aantrekkingskracht op me.
Qua design en achtergrond heeft dit horloge wel weer veel te bieden.
Ik wil genieten van al mijn horloges, ongeacht prijs en ik ben ervan overtuigd dat je met een zeer beperkt budget ook geweldig leuke horloges kunt bemachtigen waar je intens van kunt genieten.
Prachtig
Saffier?
Nee. Gebold kunststof. Wel redelijk krasbestendig en trouw naar het origineel.
Aiiiii … Ik kan daar maar moeilijk overheen stappen, kunststof glaasjes.
Krassen op het glas, … trek ik niet
Begrijp ik. Het hoort er een beetje bij. En je poetst ze er zo weer uit. Maar het is niet zo zorgenvrij als saffier inderdaad. En wel heel fraai op een dergelijk horloge.
Edit: gezien de volgende post van Bidle valt het krassen dus erg mee en het wegpoetsen van krassen erg tegen.
Valt mee, krasjes komen er moeilijk op. Junghans gebruikt een speciale coating (sinds 2010) en die is erg goed. Je moet redelijke moeite doen om een kras te krijgen. Nadeel is wel dat het snel weg polijsten daardoor niet kan. Een nieuw glaasje is overigens zo erop gezet en is niet heel prijzig.
Sicralan MRL UV is a Nanogate product.
It is a transparent layer coating applied with inkjet technique, an excellent way of coating a crystal with “unusual curvature”. The coating is said to combine several properties simultaneously: it makes the lens more scratchproof, more resistant to chemicals and UV light and gives the plastic a deeper lustre. A barely visible, transparent coating with a great effect though. However if you polish it off you are going to loose all of that.