NA: Junghans Max Bill

Mooi horloge. Straalt rust uit. Met de streepjes ook veel mooier en rustiger dan met de cijfers.

1 like

Eh, hehehe… Het was bedtijd, laten we het daar op houden.

:slight_smile:

Dat is wel een ding, eerlijk gezegd. Die is inderdaad cool. De indice-versie is ook tof,
maar ik loop er in mijn hoofd niet klassiek genoeg bij om alleen de indices te hebben. Misschien probeer ik mijn gebrek aan speelsheid te compenseren op de pols, dat kan ook. :thinking: Hoe dan ook een prachtige keuze, ze blijven mooie klassiekers, die Junghansen.

Met alle Nomos geweld wat je her en der ziet is het goed om de oer-bauhaus weer eens in het wild te mogen bewonderen. :+1:

Ergens in mijn hoofd houd ik m’n hart vast voor die coating. Ik had liever gewoon boterzachte plexi gehad, want dan kun je met tandpasta en wat geduld weer een heel eind komen.

Ik ga het zien. Sterker nog, ik eerder dan jij denk ik, want ik ben in mijn beleving een grotere boer.

2 likes

Weet je het echt zeker? Zag namelijk dat het ‘s ochtends ook vaak aan de koffie ligt. Is het niet de leeftijd aan het worden? Enkel goed bedoeld hoor!!

:wink:

3 likes

Het probleem is dat bedtijd van 10 tot 10 is, maar vaak ga ik om 1 uur slapen en word ik om 7 uur weer wakker. Zeker nu ik een dagje ouder word is alles een bedtijd probleem. :flushed::crazy_face:

1 like

Er komt hopelijk een dag dat ik dat ook mee ga maken. Gelukkig zijn er genoeg mensen om je af en toe erop te wijzen / te helpen. :wink: :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd Tom. Zoals eerder al gezegd, leuk om te zien dat je in allerlei prijsklasse evengoed kunt genieten van een horloge.

3 likes

Ach, 43 is het nieuwe 34, denk ik dan maar weer. :slight_smile:

Ik weet niet hoe oud je bent, maar hulp accepteren omwille van leeftijdsgebreken is niet iets waar ze bij ons in de familie goed in zijn, en hoe ouder we worden, hoe eigenwijzer.

Sorry voor de off-topic, @tompj, maar dat krijg je als je als een zombie naar Max Bills zit te kijken.

2 likes

Dat valt inderdaad nog reuze mee! Ben zelf de 40 nog niet gepasseerd.
Zal het vanaf nu bij een PB houden, is wel zo vriendelijk ook voor de TS. Kleine moeite! :+1:

@tompj die vier is idd schitterend, zou graag nog een keer een oude oppikken. Helaas zijn die moeilijk te vinden in een goede staat.

2 likes

Mooie aanwinst Tom :ok_hand:

1 like

Ik heb deze uit 1965, én met doos & papieren. Ga ze wss verkopen :slight_smile:

8 likes

Heb het al een PB gestuurd; schitterend! Zou hem gewoon lekker houden.

Mooie aankoop! Ik zit zelf ook te azen op een goede deal.

1 like

Inwisselen? Ik zat niet te denken om hem weer te verkopen. Bovendien ga ik bijna iedere vrije dag naar buiten met van de kekke kleding. :upside_down_face:

2 likes

Niet alleen in het wit!

5 likes

Congrats, veel draagplezier :+1:

1 like

Klopt de versie in antraciet is ook erg mooi, in heb de Max Bill Mega in antraciet gehad. Als ik er weer een zou kopen, denk ik dat het de witte met nummers zonder datum automaat zou worden.

3 likes

Gefeliciteerd! 't Blijft een prachtig fenomeen, de Bauhaus van Junghans.

1 like

Ik vind de max bill wel alle kenmerken hebben van een tijdloze klassieker die in elke collectie thuis hoort. Super mooi en zeker de chronoscope zou mij erg blij maken.
Nu heb ik wel wat reviews zitten bekijken en daarin wordt wel eens vermeld dat het een beetje een overpriced horloge is met een minder goed uurwerk voor die prijs. Maw je betaald een groot deel voor het design.
Hoe denken jullie daar over??
Die Max Bill blijft me enorm aantrekken…

1 like

Ach ja, zo zou je bij andere horloges voor het merk betalen en bij andere, etc, etc.
Uiteindelijk gaat het erom wat jij er voor over hebt.

Ik vind de prijs wel meevallen, heb die van mij destijds met een mooie korting kunnen kopen. Ook als ik die niet had gekregen, dan had ik hem nog steeds gekocht.

1 like

Kun je er inmiddels van leven? Van die barn finds? Nog geen gewetenswroeging? :wink:

Hier een foto van de vorige eigenaar van de Max Bill.

afbeelding

Hij kreeg van Andy maar liefst 100 euro. :joy:

Ik vind het wel meevallen. Natuurlijk zit er in de Intra-Matic een 2892, maar de meeste dressers in die prijsklasse hebben ook gewoon een 2824 of een SW200. Ik vind het niet zo’n punt.

2 likes