NA: Junghans Max Bill

Even heel kort maar krachtig een NA.

Ik weet het, ik ben aan het afbouwen. Dat gaat nu eenmaal niet zomaar.:weary:

Gisteren toch weer zin gekregen in een Max Bill. Voor mij een geweldig ontwerp in Bauhaus stijl. Vandaag, niet helemaal toevallig, liep ik er tegen een aan. 38mm en zonder datum. Automaat. Ideaal.

Een dressy horloge met zwarte plaat had ik niet meer, sinds het vertrek van mijn JLC MUT Moon. Prima smoes om hem aan te schaffen.

Eerste kiekjes:

Ik raak lichtelijk opgewonden van dat cijfertype, met name van die 4. Daarnaast vrij dun, korte lugs, bol glas. Indexen die zilverig zijn met veel licht en ergens tussen paars en roségoud bij minder fel licht. Groenige lume. Mooi contrasterende wijzers van de juiste lengte. Heel fijn allemaal.

Hopelijk ben ik er weer even zoet mee (natuurlijk niet, weet ik ook wel).

58 likes

Mijn beste,

Een prachtige “Junghans Max Bill” binnen de gelederen van HorlogeForum.
Fraaie aanwinst hoor.
Chique met een frisse ontspannen uitstraling.
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ik vind ze ook prachtig. Ik ben zelf voor de 38mm quartz versie gegaan destijds en nog steeds blij mee

3 likes

Erg mooi! Heb zelf een jaar genoten van de witte chrono variant.

1 like

Gefeliciteerd met deze NA. Afbouwen zei je? Hij is overigens wel heel mooi, complimenten

2 likes

Pooh die is mooi! Veel draagplezier!

1 like

Prachtig! Hou van Junghans horloges!

1 like

Die had ik ook niet kunnen laten liggen, als ik me toevallig en geheel per ongeluk in een winkel zou bevinden waar deze op me lag te wachten…
Gefeliciteerd.

1 like

Mooi! Geniet ervan.
Heb onlangs mijn witte verkocht, maar nu ik deze zwarte zie :drooling_face:

1 like

Prachtig! ingetogen en toe in het oog springend.

1 like

Ik deel jouw smaak in de eenvoud die je vaak hebt in je horloges, je hebt prachtige stukken gehad of nog in bezit. Bauhaus vind ik persoonlijk wat saai en ben wel weer eens dat het een mooi cijferfont is.

Al met al toch weer een mooie aanwinst die prima past in jouw collectie, veel draagplezier!

2 likes

Mooie Junghans! Zelf ook een tijd een 38mm Max Bill gehad, mis deze stiekem nog wel eens dus begrijp deze aankoop helemaal. Veel plezier er mee!

2 likes

Prachtig!
Ook een groot fan van elegant minimalisme, dus :+1:

1 like

Fraai hoor. Recent bij een AD een aantal exemplaren bekeken, veel mooier dan menig foto doet vermoeden. Enjoy!

1 like

Schoonheid in eenvoud. :ok_hand:t3:

Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd, geniet ervan!

1 like

Fantastisch horloge en je haalt mij de woorden uit de mond. Die 4, supergaaf! Veel draagplezier :+1:

1 like

Prijs/kwaliteit en heerlijk eenvoudig. Ben ik liefhebber van.

Nee dat niet. Als er 24 uur is tussen onrust en aankoop is de kans groot dat het geen blijver is. Onterecht, want hij is mooi.

Zijn die glaasjes ondertussen al van saffier of nog steeds mineraalglas?

Het blijft een mooi en tijdloos design, geniet ervan alleszins :+1:

1 like

Prachtig horloge, ben zelf ook een Junghans fan maar is het bandje niet een millimetertje te smal, ik zie de pushbars.

groetjes Lenno