Ik weet het, ik ben aan het afbouwen. Dat gaat nu eenmaal niet zomaar.
Gisteren toch weer zin gekregen in een Max Bill. Voor mij een geweldig ontwerp in Bauhaus stijl. Vandaag, niet helemaal toevallig, liep ik er tegen een aan. 38mm en zonder datum. Automaat. Ideaal.
Een dressy horloge met zwarte plaat had ik niet meer, sinds het vertrek van mijn JLC MUT Moon. Prima smoes om hem aan te schaffen.
Ik raak lichtelijk opgewonden van dat cijfertype, met name van die 4. Daarnaast vrij dun, korte lugs, bol glas. Indexen die zilverig zijn met veel licht en ergens tussen paars en roségoud bij minder fel licht. Groenige lume. Mooi contrasterende wijzers van de juiste lengte. Heel fijn allemaal.
Hopelijk ben ik er weer even zoet mee (natuurlijk niet, weet ik ook wel).
Een prachtige “Junghans Max Bill” binnen de gelederen van HorlogeForum.
Fraaie aanwinst hoor.
Chique met een frisse ontspannen uitstraling.
Geniet er met volle teugen van!!
Die had ik ook niet kunnen laten liggen, als ik me toevallig en geheel per ongeluk in een winkel zou bevinden waar deze op me lag te wachten…
Gefeliciteerd.
Ik deel jouw smaak in de eenvoud die je vaak hebt in je horloges, je hebt prachtige stukken gehad of nog in bezit. Bauhaus vind ik persoonlijk wat saai en ben wel weer eens dat het een mooi cijferfont is.
Al met al toch weer een mooie aanwinst die prima past in jouw collectie, veel draagplezier!