NA Junghans Mega 1000 Titan

Mijn e-ink Seiko moest eind augustus naar Seiko terug omdat hij niet (meer) oplaadde (solar). Wellicht heeft hij nooit opgeladen bedenk ik me. In ieder geval lijkt Seiko nette service te bieden: twee jaar garantie, al staat er maar één jaar in het garantiebewijs en is het horloge in Japan gekocht.

Ik merkte dat ik een digitaal horloge wel miste, had ik nooit verwacht, en zoektocht naar een vervanger, al komt de Seiko wel terug, was begonnen.

Ik heb een Ventura V-TEC Alpha gekocht. Mooi ding! Alleen geen “speciale functies”, die de Seiko duidelijk wel heeft, met e-ink, solar en radiogestuurd.

Mijn oog viel op de Junghans Mega 1. Introductie 1990 en door mij destijds als oerlelijk afgeserveerd. Is toch wel een gave klok eerlijk gezegd… Duits design, net als de Ventura, en redelijk betaalbaar verkrijgbaar. Ik vond een nieuwstaat met verpakking in Italië voor een redelijke prijs.

Maar toen viel mijn oog op de Junghans Mega 1000 titan… heel gaaf! Maar… nergens meer nieuw verkrijgbaar. Dacht ik. En op eBay vaak aangeboden als titan, maar blijkt dan toch staal te zijn. Dat blijkt uit inscriptie achterkant horloge, de net wat andere kleur (stalen is er in titanium look) en typenummer uiteraard.

Als nieuw gebruikten gingen toch wel voor fors aan de prijs weg op eBay. Maar ik wilde een nieuwe, geen als nieuwe dit keer, en niet tegen de volle mep .

In Duitsland vond ik na lang zoeken zowaar een nieuwe bij een Junghans dealer. Een scherpere prijs vragen? Geen kans… Aardige service? Hmm, nein. Geen klik geen deal… maar… nergens anders verkrijgbaar. Althans, ik ben meen ik ahum een redelijke Google wizzard te zijn, maar kon hem nergens vinden.

Totdat ik tegen juwelier Drexeler aanliep in - heb getwijfeld over - België! Hij had er nog een op voorraad. En reageerde snel. En sympathiek. En hij dacht mee. Pakketje niet op vrijdag verzenden, tenzij ik wilde, maar op maandag. Want dan geen weekend in een of ander depot. Band op maat maken, ook daarin meedenken en een perfecte bandafmeting voor mijn dunne pols. En dat allemaal online. En een fijne korting.

Geïnspireerd door een van mijn forumhelden @WilSeiko die ooit las ik een stalen had en niet zo happy was met de band nu een fraaie titan. Happy!!

Uploaden…

1 like

Ging iets mis met uploaden!

6 likes

Mooi verhaal, en met een gewenst eindresultaat. Altijd leuk om te lezen!
Geniet van je NA!!!

Leuk bij dit caliber vind ik dat je ook het weeknummer kunt weergeven.

1 like

Tja wat moet ik daar op zeggen? Vette klok ik heb hem zelf ook al een paar jaar en ben er nog steeds blij mee

1 like

Mooie aanwinst. Veel draagplezier, ook als de Seiko weer terug is :thumbsup:

1 like

Mooie klok!

Waarom heb je getwijfeld over België als ik zo benieuwd mag zijn?

2 likes

Hint: Het Goede Doel :smile:

1 like

https://youtu.be/vFo428N7xec

1 like

Leuk, kende ik nog niet!

Mooie Junghans, geniet ervan!

1 like

Ik heb al jaren de stalen versie, die met zwarte coating en rubberen band. , Ik droeg hem dagelijks en dat was er aan te zien.
Mijn versie was met een zwarte achtergrond en heldere cijfers, dus ik ging op zoek naar een andere versie met heldere achtergrond en donkere cijfers.

Op 2dehands werd er 1 aangeboden als titanium, maar de foto van het deksel bleek een stalen versie te zijn. Bovendien was het scherm helemaal troebel, kreeg hem gewoon niet leesbaar. Er stond enkel 88:88.

Balen, heb die 2 dan omgebouwd tot 1.

Resultaat was Ok.

Heb nu een Sinn als dagelijkse beater. Mijn zoon gebruikt nu de Junghans als wekker.