NA Junghans Meister Chronoscope

Ja, dit is mijn eerste plexiglazen horloge. De tijd gaat het leren. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus extra voorzichtig gaan we zijn.

Dit is horseskin. Op zich stoort het me (nog) niet, maar er zijn mooiere bruine banden verkrijgbaar. Een bruine band past hier wel heel goed bij.

Deze juwelier in Den Bosch verkocht ook Hirsch bandjes, volgende week moeten we terug voor de trouwringen (de mijne wordt opgeknapt, die van mijn vrouw aangepast). Eventueel haal ik dan een andere band.

Maar overweeg nog de originele bracelet:

Als ik die doe ga ik niet voor een andere bruin bandje.

3 likes

Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

Prachtig horloge. Ik zou denk ik zelf ook de bracelet erbij willen. Misschien Ko nog een bandje laten maken?

2 likes

Gefeliciteerd, da’s een hele mooie, geniet er van. :+1:

1 like

Ik zou hem absoluut met bracelet willen hebben, maar dat heeft iets te maken met het feit dat ik altijd problemen heb met leren bandjes. Bij mij zit dat om niet geheel opgehelderde redenen nooit prettig.
Heel veel plezier ermee!

Groet
Harold.

1 like

Ik ging overigens eigenlijk voor een Max Bill, maar met het passen viel deze er toch echt uit qua mooiheid.

Ik kwam er trouwens hierdoor ook achter dat ik mesh heel mooi vind, op de foto. Maar niet om de pols. Goeie les.

Tevens kom ik er net achter dat ze genummerd zijn.
Ik heb 1363 van 4526.

Of ze verder nog geproduceerd worden en dat laatste nummer steeds verder gaat oplopen weet ik niet, maar een genummerd horloge is altijd net wat leuker dan een ongenummerd horloge nietwaar?

1 like

Prachtig zo’n Chronoscope. Zelf zou ik voor de witte variant gaan, prachtig :heart_eyes:

2 likes

Gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst! :+1:
Combi met de band vind ik ook niet geweldig, maar dat is uiteraard persoonlijk. :sunglasses:

1 like

Nog nooit eerder gezien, wat een mooi horloge! Van harte gefeliciteerd met jullie hernieuwde belofte en heel veel draagplezier met de Junghans gewenst.:+1:

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een schitterend horloge van een befaamd horloge-huis!!
Ik wens je er een aangename tijd mee.:clock1:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

Prachtige dial, het blauw lijkt haast paars! :+1:

1 like

Mooi hoor. Veel draagplezier.

1 like

Heel fraai! Hier hoort uiteindelijk wel een strakke band op. Zoiets als wat er op zit, misschien van iets hogere kwaliteit.

Ik zit nog steeds met de Max Bill Chronoscope in mijn hoofd. Al heel lang. Misschien moet die er gewoon eens komen onderhand.

Dank voor de inspiratie! :tired_face:

5 likes

Ja dat is het ook, ligt er net aan hoe het licht er op valt.

Graag gedaan
PS.: gewoon doen joh :slight_smile:

2 likes

Mooi aanwinst!!

Erg bijzondere kleur wijzerplaat enne op naar de comgende 10jr. :slight_smile:

1 like

Ik zou hem op een bruine krokodil zetten.

1 like

Blijft schitterend. Draag de mijne ook met veel plezier. Alleen door de 21mm en de kleur dial erg lastig een mooie band erop te vinden…

Dit zit er nu bij mij op…

3 likes

Ik heb de blauwe laatst ook gepast, mede omdat ik benieuwd was naar de in sommige reviews negatief benoemde dikte van dit model.
Ik was het daar beslist niet mee eens!
Hij is heel mooi in proportie en draagt echt bijzonder prettig.
En die blauwe wijzerplaat: wat een schoonheid :heart_eyes:

Gefeliciteerd met je aanwinst!

2 likes

Hier nog even wat detailfoto’s

Zijkant, best wel apart vind ik:

En het uurwerk
Junghans caliber J880.1.
Heb gelezen dat het in de basis een ETA 7750 betreft:

Het nummer:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst! De wijzerplaat is vooral echt schitterendšŸ˜! Draag hem in gezondheid.

1 like