NA: Junghans Meister Handwind Sunray Blue

Al een 10-tal jaar heb ik een zwak voor Junghans, en zo kwam ik uiteindelijk op dit forum terecht op de Max Bill Chronoscope van @Richardr over te nemen.

Vorige week werden er hier wat foto’s gedropt van goeie kortingen op Junghans in Delft. Dus weg rust in mijn hoofd, 450km gebold naar dat gezellige stadje om daar even met mijn oudste dochter rond te kuieren. Het resultaat, een rasechte dresser in mijn collectie. Iets waar ik met plezier ruimte voor maak.

Eerste impressies, dun, goed afgewerkt, mooi mechanisme, subtiele sunray dial, en een heerlijk getik.

Wat foto’s

Samen met zijn grote neef

Sunray Blue VS Blue Moon

37 likes

Lap, typo in de titel, is Sunray ipv Sunday

1 like

FTFY. :grinning:
Mooi ding! Gefeliciteerd!

1 like

Mooi hoor :ok_hand:
Gefeliciteerd

1 like

Mooi horloge. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Heel fraai! Prachtig ingetogen ontwerp en mooie kleurstelling. En een knap duo, al ben ik bevooroordeeld. De Max Bill is een wens itempje (de ‘gewone’ Automatic - 27/3500.xx) van me.

1 like

gefeliciteerd!! met de seiko presage er naast, als je een vergelijking kan doen, zie / voel je veel verschil in kwaliteit?

1 like

Mijn vrouw heeft een 34mm handwind. Leuk ding. Hier het blauw in het oog houden, kun je soms een goeie deal scoren.

1 like

Gefeliciteerd.
Junghans maskt prachtige horloges!

1 like

Kwaliteit is een gevaarlijk woord, maar hier de vergelijking:

DNA: De Junghans is gebouwd als dresser en handwind. Dus super dun en 4mm minder in diameter dan de presage die origineel een sportief horloge is. Ook het ontbreken van de datum vind ik iets dressier op de Junghans.

De kast: duidelijk fijner ontworpen, en ligt bij Junghans buitengewoon goed op de pols. Hij is maar 2/3de zo dik als de presage, maar voelt als 1/3de van de dikte

Dial en wijzers: het sterke punt van de Cocktail time reeks. Is daar iets drukker, maar qua afwerking even goed, zoniet beter.

Het glas: de plexi is een pak mooier dan het gebolde Seiko glas

Kroon: kroonjuweel nr 2 van de Cocktail Time, is mss ook beter.

Movement: weet niet of die Selita beter is, maar zeer mooi afgewerkt. Bij de presage zit er iets standaard in. Het werkt, is zelfs stiller, maar zo goed als geen decoraties

Dus verschil in kwaliteit? Vooral beter basis-design op de Junghans zou ik zeggen.

1 like

Wow, ERRUG mooi! En met een eigen smoel. Congrats!

1 like

Prachtig horloge!

1 like

Ja ik schat het uurwerk wel een stuk hoger in van de Junghans, van de presage, 4r36, is echt massa productie, ik heb ook een presage :wink:

Het verschil qua dikte maakt het zeker meer een dresswatch! Zou hopen dat het bandje ook wat beter is dan die van Seiko :wink:

Het is bandje is gewoon leder van een goeie afwerking. Helaas zonder snelsluiting, maar ik had nog een liggen van Junghans.

Qua bandjes mag Junghans wel nog wilder durven gaan vindk. Er bestaat een speciale versie van de Meister Handwind met een platte croco, ben ook zoiets aan het overwegen.

De Blue Moon komt met stalen band die zeer mooi oogt maar nogal rammelt. Dus geen idee hoe het Junghans bandje zich verhoudt met de Seiko lederen band.

Wat een prachtig horloge. De moeite waard om een stukje voor te rijden.

1 like

Tof ding!

1 like

Mooi duo, en leuk om te zien dat de chrono nog in bezit is. Ik heb ook even getwijfeld toen ik de scherpe aanbieding hier langs zag komen, maar toch de trekker niet over gehaald.

1 like

Proficiat Kristof ,met je nieuwe Junghans :ok_hand: Leuk reisje en …wat je ver haalt is in dit geval bijzonder lekker :smiley: Veel plezier er mee !

1 like

Voor jou is het alleszins een pak dichter.
Als koning van de bandenkeuzes, wat zou je op deze zetten?

Btw, de MB Chronoscope is een blijver, schitterend gewoon. Ik snap zelfs nog altijd niet dat je die verkocht, maar ben er wel dankbaar voor.

Gefeliciteerd met deze mooie NA Kristof

1 like