NA kapot binnen gekomen

Zo te voelen is het in ieder geval glas.

Dat zou eventueel nog een oplossing kunnen bieden inderdaad. Ik heb er wel een paar tientjes meer voor betaald. Dat is wel jammer aangezien 'ie niet goed werkt…

Ja die op ebay garandeerd ook niet dat hij loopt en met shipping komt die op 30 euro, dus dat is geen oplossing, ik ga alsik meer tijd heb vanavond eens rond zien, voor een mooie donor.
het binnenwerk zal waarschijnlijk jap zijn , die heb ik misschien nog voor je liggen, gratis :slight_smile:

Onder 6u staat inderdaad JAPAN dus het uurwerk denk ik ook. Dat zou heel genereus zijn! Maar laat ik eerst kijken of het nog met een nieuwe batterij valt op te lossen nadat de verkoper iets heeft laten weten. In ieder geval bedankt! :smiley:

Ja oke, maar dan het glas nog en dat ze los zit.

Wat ik ook eens gedaan heb, alles gefilmd en op youtube gezet en die naar verkoper gezonden. Dus als je aan de kroon komt dat de wijzerplaat wiebeld en het glas ook even in beeld.
Heeft bij mij toen goed geholpen.

Tsja, voor dat geld heeft jongejan dan wel:

• een plastic uurwerkring (wel naar informeren), en;
  • een niet-perfect-maar-toch-een-best-aardig glaasje, en;
  • een minder afgesleten lunette, en;
  • een Engels datumwiel (al verwacht ik dat het huidige datumwiel tweetalig is), en;
  • een mooi bij het horloge en de leeftijd passend rammelbandje met gevouwen schakels, waarvan ik op basis van de foto’s schat dat het past op een pols tot 18cm, en;
  • een goudkleurige (originele?) kroon, en;
  • alle andere uiterlijkheden op termijn ter vervanging mocht er iets stukgaan.

Ik zou de aanschaf van die donor wel overwegen. Mits tenminste het uurwerk dat jongejan in handen heeft wel lekker werkt met een nieuwe batterij.

2 likes

Is waar
waarschijnlijk binnenwerk miyota ( die heb ik denk ik nog liggen, gratis ) en anders max 9 euro voor nieuw quartzje

Genoeg om over na te denken inderdaad, maar liever houd ik het bij 1. Vanavond maak ik het horloge misschien alsnog voorzichtig open denk ik om eens even te kijken… Hopelijk worden we dan al iets wijzer :slight_smile:

Net toch even voorzichtig opengemaakt en de plastic ring zat toch wel in de kast:

Het viel me op dat het lipje niet goed over de batterij zat; die heb ik dus even overheen geschoven. Daarna heb ik het de ring er even uit en in gedaan en op de een of andere manier heeft het geholpen want het horloge werkt sindsdien weer naar behoren. Top!

Daarna even een stalen bandje eraan gezet en nu toch nog even van genieten:

!

Het glaasje moet ik even laten vervangen en er moet een mooi bandje bij komen en dan is het wat mij betreft een goede koop geweest. Allen bedankt voor de hulp vandaag!

5 likes

Balen van die 15 euro :confused:

2 likes

Haha, wat een mooie afloop! De verkoper zal ook wel blij zijn. Gefeliciteerd ermee en ik zie hem graag nog eens verschijnen met een nieuw glaasje. :slight_smile:

En nu kan ik rustig die andere van eBay trekken. Maar dan niet, ivm strenge koopstop.

2 likes

eind goed al goed, goed gedaan.

1 like

Ik heb ze al gekocht, Nee graptje. :slight_smile:

2 likes

Hoe breed is de band aan de lugs?

Komt goed. Zodra die erop zit zal ik hier nog een foto posten en hij zal nog wel 'ns langskomen in het wat draag je vandaag topic!

1 like

Ik zou het doen! Voor dat geld toch wel de moeite om de gok te wagen misschien. :slight_smile:

De lug breedte is 18mm.

1 like

Aankoop stop :slight_smile: Ik dacht dat ik een toffe band voor je kast had, maar is 20, helaas pindakaas.

1 like

Aankoopstopmaatjes, mooi woord voor scrabble :joy:

1 like