Na ongeveer een weekje wachten kwam gisteren de vintage Quartz Caravelle binnen die ik op Ebay heb gekocht. Het glaasje had aardig wat krassen, maar volgens de advertentie zou het horloge naar behoren werken. Ik dacht dus al een eind te komen met een beetje Polywatch:
Toen ik het pakketje opende viel me helaas viel me direct op dat het horloge soort van stilstaat: de wijzer probeert te tikken, maar blijft hangen. Met het verstellen van de tijd zag ik ook dat er beweging zit in de wijzerplaat. Het horloge zal dus of een paar tikken hebben gehad in de post, of het werkte sowieso toch niet helemaal naar behoren… De laatste lijkt me minder logisch gezien de goede reviews over de verkoper.
Ongetwijfeld hebben meerdere forumleden soortgelijke dingen meegemaakt. Heeft iemand een idee waar ik hiermee het beste terecht kan? De verkoper, Paypal of UPS?
Hmm dan eerst inderdaad een nieuwe batterij proberen. Ik vond het alleen vreemd omdat er dus beweging in de wijzerplaat zit wanneer ik de tijd verstel. Ik zal een update posten wanneer er een nieuwe batterij in zit of wanneer de verkoper reageert. Bedankt iedereen!
Batterij kan oorzaak zijn. glas is vervangbaar, dat wijzerplaat beweegt is een teken dat er binnen in waarschijnlijk de plastiek ring weg is die het quartz movement op zijn plaats houd, als dat zo is, vind die maar eens??
ik zou gaan klagen denk eerst verkoper, reageert die niet dan PayPal. succes
Dank je! Hoop dat ik 'm weer aan de praat krijg. Het horloge is 33mm, maar voor mij groot genoeg. Over het algemeen draag ik 34mm. Ik dacht dat polywatch ieder kristal helpt krasjes weg te poetsen… Is dat niet het geval? Anders zal een nieuw glaasje niet meer dan een tientje zijn denk ik!
Ik vind het een keurig formaat en een superleuk horloge met die geslepen lunette. Lekker strakke indices, weinig tekst op de wijzerplaat, strakke wijzers, heel deftig ding. Op wat voor band ga je hem dragen?
Als het mineraalglas is denk ik wel dat je aan de slag moet met diamantpasta of een nieuw glaasje moet vinden. Of de krassen accepteren natuurlijk.
Als ie maar loopt met een nieuwe batterij denk ik dat je er zonder veel moeite een heel aardig horloge aan hebt. Ik ben wel benieuwd hoe je het met de verkoper afhandelt want “naar behoren werken” is een redelijk vrij in te vullen begrip. Misschien vond de verkoper het wel heel normaal dat de wijzerplaat danst?
Zou ik nog even mee wachten tot je wat van de verkoper hebt gehoord.
edit: hij moet natuurlijk wel open voor de nieuwe batterij. Ik zou ook daarmee wachten tot je iets gehoord hebt van de verkoper. Als de achterkant evenveel gebruikssporen vertoont als de voorkant verwacht ik evenwel niet dat die er veel problemen mee heeft.
Ik denk dat een leuk leren bandje wel leuk zal staan. Misschien zwart, maar als dat teveel afsteekt donkerbruin, denk ik. Foto’s volgen natuurlijk als het allemaal goed afloopt. Eerst even een reactie afwachten inderdaad en anders via Paypal proberen.
Ik had hoe dan ook ingeschat om voor +/-20 euro wel klaar te zijn met opknappen en heel veel meer dan dat zou ik het ook niet waard vinden.