Na: keeper gevonden!

HF,

na eerder een topic te hebben geopend waarbij ik vroeg om de mening van het forum, ben ik rond gaan kijken naar HET horloge wat voor langere tijd in mijn bezit zal moeten blijven. Ik heb mijn collectie, een Omega Seamaster 300m (james Bond) en een Tag Heuer Wak2110 verkocht, om mijn eventuele nieuwe (super) aanwinst te kunnen bekostigen.

Met een budget hoger dan ooit ben ik mij dan ook gaan oriënteren. Vanaf het begin sprak de Tudor Black Bay Blue mij erg aan. Het simpele doch strakke design vond ik erg mooi. Toch had ik mezelf voorgehouden om eerst een aantal horloges om de pols te passen en te voelen, alvorens ik weer een beslissing zou nemen. Belangrijk hierin was ook het oordeel van het vrouwmens, daar het uiteraard een redelijk geldbedrag is. Zij mocht mee beslissen (tenzij anders besloten :))

Allereerst heb ik gekeken naar een Breitling Avenger 2 Seawolf. Mega mooi horloge, echter iets te hoog naar mijn idee. Ik heb gemiddelde polsen, maar redelijke armen. Toch vond ik het niet mooi. Ik heb daarna gekeken naar een Omega Planet Ocean 42 mm. Erg mooi model wat eigenlijk een combi was van mijn oude collectie, samengeperst in één super horloge. Toch had ik er niet direct een klik mee. Ik vond het model net iets te klein en de XL net iets te groot. Ik vond dat het horloge ook zijn charme verloor bij de grote versie, die viel dus ook af. Ik had al eens eerder de Tudor gezien, dus wist wat ik kon verwachten. Ik wist ook dat het wel een heel mooi horloge zou moeten wezen om de Tudor van zijn plek te verstoten en over te gaan tot koop. Hoewel ik van meerdere kanten te horen kreeg dat je het niet hebben van een datum kan gaan missen. Hier kon ik wel iets vinden. Daar de Tudor ook 41 mm is, was ik ook bang dat deze net iets te klein zou worden, waardoor ik met de tijd weer zou gaan flipperen…

en toen gebeurde het… Ik zag een horloge op marktplaats wat zowel mijn vrouw als mij direct aansprak. Ik was al twee keer “teleurgesteld” bij het zien van het horloge in het echt, waardoor ik een beetje sceptisch was geworden. Tot ik het horloge om de pols had… Ik was meteen verkocht.

Dames en heren, zie hier mijn nieuwste en voorlopig laatste aanwinst, de trots van mijn collectie, de: Breitling Superocean 2 44 mm.

Moment van bekijken van het horloge voor de koop

de rest…

De AR coating binnen en buiten is geweldig.

Mooi model uit februari als full set aangeschaft.
Ik wil nog even een forumlid in het bijzonder bedanken voor de hulp bij het zoeken van mijn heilige graal @ChowMonkey, die telkens tot mijn beschikking stond voor hulp en te voorzien van wijsheid en raad. Erg tof dat er zulke mensen op het forum aanwezig zijn.

Volledig uitgekeken? Nee, natuurlijk niet. Ik ben nog op zoek naar een mooie betaalbare rubberen band (Breitling) met clasp. Je moet wat te doen hebben!

Bedankt voor het lezen!!

38 likes

Prachthorloge en zeker een keeper…heb zelf de 42mm gehad ! Geniet ervan.

1 like

Wow…heel erg mooi inderdaad! Van harte… :thumbsup:

1 like

Ik vind hem helemaal geweldig.
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Geweldig!!! Wat een heerlijke klok!
Heel veel plezier met deze aanwinst… :+1:

1 like

Prachtklok !

proficiat !

1 like

Mooi horloge en een fijn verhaal waar ik een warm forum gevoel van krijg:-) Mijn te korte ervaring met Breitling is zeer positief, goed gemaakte en bijkans onverwoestbare horloges. Geniet ervan!

1 like

Mijn beste,

Leuk om te lezen!!
Proficiat, dan ook met deze prachtige aanwinst.
Ik wens je er vele aangename momenten mee.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Erg mooi! Proficiat, geniet er van!

1 like

Top, goed gedaan, en volgens mij hebben ze in Barcelona ook nog een keeper nodig😄

1 like

Mooi hoor. Heel veel draagplezier gewenst!

1 like

prachtige klok, mooie zoektocht! Van harte!

1 like

Schitterende klok (ben er stiekem best jaloers op :wink: ). Ook leuk je zoektocht te hebben kunnen volgen :grin:

3 likes

Te kunnen volgen? Als je aangifte tegen mij van stalking had gedaan bij de politie waren ze er in meegegaan haha.
Bedankt!

4 likes

Wauw !!! Mooie klok ma. Gefeliciteerd.

Doe je effe a.u.b. de afmetingen toevoegen.
Lug to lug.
Hoogte.
Gewicht
etc etc?

Ik ben geen Breitling man perse, maar dit model of de 42 mm vind ik erg mooi hoor.

1 like

Top van je!

1 like

Bij eventuele interesse ben ik zeker bereid om een duidelijke review te plaatsen met de tijd.

Ziet er fantastisch uit, veel plezier er mee. Ben zelf ook naar de SO 44 aan het kijken. Voor een interpretatie van de grootte, wat is jouw polsmaat?
Thanks!

1 like

Die is wel heel, heel, heel erg mooi :clap: Geniet ervan!

1 like

wow gaaf hoor, en dat toch zomaar via marktplaats…heel cool model.

1 like