Misschien heb je het al eens meegemaakt. Misschien ken je iemand die het meegemaakt heeft. Je hoort het best vaak maar tot gisteren is het mij nog nooit gebeurd. Sterker nog, ik heb altijd gedacht dat het schromelijk overdreven was.
“Lekker cryptisch, Piet, maar waar heb je het nou eigenlijk over?”
Nou, je hoort wel eens dat een aankoop vanuit China niet helemaal uitpakt zoals je verwacht. Een kennis van me heeft bijvoorbeeld eens eens soort van wonder tape gekocht. Een soort dik siliconen tape dat je steeds weer opnieuw zou kunnen gebruiken. Uiteindelijk bleek het voor geen meter te plakken en was het rolletje anderhalve centimeter breed en had het een totale lengte van nog geen vijftien centimeter.
“Ja, fijn Piet maar je zit hier op het Horlogeforum, niet op het Waardeloze Plakbandforum”
Jaja, dat weet ik maar ik probeer een inleiding te schetsen tot wat mij gisteren overkwam. Het schijnt namelijk vaker voor te komen dat de afmetingen van producten die geadverteerd worden niet helemaal overeenkomen met de producten die daadwerkelijk geleverd worden. Ik kan jullie echt aanraden om eens bij ome Ali reviews van kledingstukken te bekijken. Vooral de foto’s zijn soms hilarisch.
Afijn, verder met mijn verhaal.
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in een bronzen fieldwatch. Stalen en titanium horloges heb ik al en goud is niet echt mijn ding maar brons spreekt me wel aan. Echter, een bronzen horloge is, als je voor de reguliere merken gaat, niet goedkoop. Althans niet voor mijn portemonnee van uienleer. Vaak lees je dan hier dat je beter nog even door kan sparen maar ik ben meer het type “geinig voor weinig” en dan kom je toch vaak in China uit. Nu heb ik al een aantal Chinese horloges uitgeprobeerd en tot nog toe bevielen ze allemaal prima, toegegeven, de hele goedkope van onder de €25,- zijn compleet ruk maar als je honderd eypo stuk slaat heb je in veel gevallen best een hoop horloge voor je geld.
Uiteindelijk ben ik via een zoektocht voor een horloge voor mevrouw Piet terecht gekomen bij Boderry. Met het dameshorloge zal ik jullie niet lastig vallen omdat dameshorloges maar weinig besproken worden, tenzij jullie het graag willen, dan zal ik daar later ook een NA voor maken. Tijdens die zoektocht ben ik voor mezelf de Voyager serie van Boderry tegengekomen, een serie met fieldwatches en warempel hebben ze ze ook nog in een bronzen uitvoering. Gelijk dus maar twee horloges besteld. Vreemd genoeg kwam het horloge van mijn vrouw eerder binnen dan de mijne dus the waiting game started…
Gisteren was het eindelijk zover, ik kreeg bericht dat het horloge in aantocht was. Ik zat vol spanning voor het raam te wachten tot ik de auto van de postbode aan zag komen. Op een gegeven moment werd het verdacht rustig in de straat…
Het werd werkelijk doodstil en het duurde even voordat ik begreep waarom. Opeens begon de grond de trillen en de kopjes begonnen te rammelen op tafel enigszins ongerust wierp ik weer een blik naar buiten en de schrik sloeg mij om het hart. Om de hoek van de straat kwam zojuist een levensechte draak!
Met een mengeling van angst en nieuwsgierigheid besloot ik om te blijven zitten om te kijken wat er verder zou gebeuren. Tot mijn grote verbazing en afgrijzen kwam de draak recht op mijn huis af. Maar, wat kwam er nu toch voor zwarts achteraan en waarom heeft deze draak wielen?
Toen de draak voor mijn huis stopte bleek de draak een soort van vrachtwagen te zijn met daarop een twintig voets container.
Zoals jullie kunnen lezen blijkt deze container van de Boderry Watch Company te zijn. Waarom komt mijn horloge per vrachtwagen? Onze Chinese vrienden verzinnen ook steeds weer iets nieuws…
Gelukkig heb ik een buurman die piloot is geweest bij US Airforce afdeling Area52 en in zijn vrije tijd sleutelt hij graag aan een enorme heftruck. Tja, ieder zijn hobby. De buurman bleek gelukkig thuis en bereid om de container even van de vrachtwagen te scheppen.
Toen de container open ging bleek er een enorm groot horloge in te zitten… Waar iedereen in de verhalen die ik altijd hoor te kleine dingen ontvangt gebeurt het mij natuurlijk dat ik een veel te groot artikel ontvang. De buurman bleek gelukkig ook over een normaal formaat heftruck te beschikken en al snel was het horloge gelost.
Maar goed, nu zat ik mooi met een horloge waar ik met gemak een radslag door zou kunnen maken. Althans, als ik een radslag zou kunnen maken. Ik ben zo ongeveer zo lenig als een betonnen paal.
Had ik al verteld dat de buurman bij Area52 heeft gewerkt? Hij had wel een oplossing voor mijn probleem zei hij. Na een kwartiertje kwam de buurman terug met een enorm geweer op zijn schouder.
“Niet bang zijn, buurman. Dit is een shrink ray, let maar eens op!”
De buurman nam positie en richtte zijn geweer op het horloge.
Van de momenten die daarop volgden kan ik me niets herinneren. Ik weet alleen nog dat ik wakker werd in mijn stoel met een nieuw horloge om mijn pols.
Disclaimer
Dit verhaal is niet noodzakelijkerwijs waar gebeurd. Enige gelijkenissen van personages met werkelijk personen berusten louter op toeval.