NA Ketelaars n°13

Vorig jaar in juni, zag ik hier op het forum voor de eerste keer een Ketelaars. Ik heb toen direct een PB gestuurd naar Stefan om meer info te vragen. Dan bleek dat er een wachtlijst was, we raakten aan de praat en ik liet me op de wachtlijst zetten.
In oktober '18 kreeg ik een berichtje dat hij dadelijk tijd zou hebben om aan ons project te beginnen.
In november '18 was onze eerste afspraak. Ik ontmoette een zeer enthousiaste, jonge gast, boordevol ideeën, iemand met een visie + toen zag ik enkele van zijn horloges in het echt. Vanaf toen was ik 100% zeker dat ik er zo eentje wou rond mijn pols.
Na het uitwisselen van gedachten en voorkeuren kwamen we tot een consensus, er werd een werkwijze besproken, een prijs en een termijn.

Niet lang daarna kreeg ik de eerste tekeningen, die waren eigenlijk bijna direct wat ik wilde. Stefan vroeg steeds mijn mening, ik werd echt betrokken bij de ontwikkeling van het horloge (kleuren, positie complicaties, grootte, vorm wijzers, soort cijfers, het horlogeglas zelf, de band, eigenlijk alles). Bij de zaken waar ik eigenlijk geen mening over had, omdat ik er simpelweg nog niet had bij stilgestaan, vroeg ik wat Stefan zelf zou doen en liet ik hem meestal dan zijn voorstel uitvoeren.

Langzaamaan kreeg het horloge vorm, gezien de recente (positieve) ontwikkelingen/progressie die Stefan maakte, heeft het horloge wel nog een serieuze evolutie doorgemaakt (van tekening tot eindontwerp), maar dit enkel in positieve zijn. Het werd fijner, complexer, mooier!

Ik had Stefan nog nooit lumen op de wijzers weten gebruiken, ik durfde het bijna niet vragen, maar deed het toch, hij was daar eerlijk in, zei me dat dit niet evident was voor hem, maar dat hij het zeker wilde proberen. Ik denk dat ik 1 dag later al een foto kreeg van supermooie wijzers MET lumen. Wauw

In mei dit jaar kreeg ik de verlossende woorden: "Het horloge is af!"
Na nog enkele dingen te moeten afstellen, spraken we af dat ik er midden juni zou om komen.

Gisteren was het eindelijk zo ver, na net geen jaar (van op de wachtlijst tot rond mijn pols) kon ik eindelijk mijn horloge ophalen, na een prachtige ervaring, waarin we samen naar een eindproduct toe werkten.

Ik had al enkele foto’s gezien, maar die kunnen de werkelijke schoonheid niet weergeven, neen, een Ketelaars moet je bewonderen in 3 dimensies. Ik was overweldigd, wat een prachtig ding, mooier dan ik me ooit had voorgesteld dat het zou worden, het enige dat nooit veranderde was de prijs, terwijl Stefan me wel liet meegenieten van alle progressie die hij in dat jaar heeft gemaakt.

Ok, genoeg geschreven, ik zou willen afsluiten met het volgende: niet twijfelen, doen nu het nog kan! Je koopt geen horloge, je koopt een ervaring, een verhaal met op het einde, als apotheose een prachtig, wonderlijk kunstwerk rond je pols.

194 likes

Wat een schitterend horloge! Gefeliciteerd!
@stefanketelaars, je hebt weer prachtwerk afgeleverd :ok_hand:

1 like

Schitterend. Wat een kunstwerk om je pols!

1 like

Prachtig weer! Proficiat met deze speciale aanwinst!

1 like

Wat een geweldige ervaring, en je hebt een uniek horloge met een verhaal, prachtig !

1 like

Say no more…

1 like

Prachtig! Geniet ervan :+1:

1 like

Prachtig en uniek! Geniet ervan

1 like

Hi,

Ontzettend gaaf! Ik word al blij door dit topic en stel me voor hoe blij jij bent als je met dit horloge op je pols rondloopt… geniet ervan :blush:

Groet, Vincent

1 like

Van harte gefeliciteerd!!
Ook ik ben in stille afwachting …

2 likes

Wat een aanwinst: prachtig! Veel draagplezier gewenst!

1 like

Superaanwinst en dat jezelf er zo betrokken bij bent geweest, maakt het alleen maar mooier.
1 puntje van kritiek, het aantal foto’s. :smile:

2 likes

Holy shit, wat een pracht van een horloge!

1 like

Supertof! Net als alle horloges van zijn hand. :ok_hand:

1 like

Prachtig ! Geweldige unieke aanwinst :heart_eyes:
Veel draagplezier en niet vergeten deze zo nu en dan te posten :muscle:

1 like

Schitterend horloge en de gelumede wijzers staan er ook mooi bij.

1 like

68 likes

Een lust voor het oog!
Daar kan je uren na kijken zonder te vervelen :heart_eyes:

1 like

Prachtig. Alleen voor zon- en feestdagen?
Gefeliciteerd met dit persoonlijke, niet alledaagse kunstwerk.

1 like

Mini kunst! Foto’s van het losse horloge maken het soms moeilijk in te schatten hoe verfijnd de details eigenlijk zijn, maar een wristshot blaast elk gebrek aan fantasie uit het water. Gefeliciteerd!

1 like