Afgelopen dinsdag had ik een vrije dag om weer een en ander te gaan passen.
Ik had een Oris Aquis Data 39,5mm gepast (op veler aanraden) maar deze vond ik toch wel erg klein. De 43mm met diep donker blauwe wijzerplaat stond me echter toch mooier. De Clean Ocean vond ik ook erg fraai met een nog helderdere blauwe gloed.
De bezochte juwelier had helaas alleen een blauwe Longines HydroConquest met ceramische bezel, ik wilde eigenlijk graag de grijze passen. Van deze vergelijking was ik van de Oris het meest gecharmeerd. Qua prijs viel er helaas geen korting te bedingen, wat, als het wel kan, wel mooi is meegenomen.
Omdat ik de juiste horloges toch graag wilde vergelijken stapte ik weer in de auto richting Zeist. Helaas was dit ritje voor niets want hier waren ze gesloten. Voor mijn derde juwelier moest ik wat verder rijden en daarvoor was geen tijd meer, die moest wachten tot het weekend. En vandaag was de dag zover!
Op naar Nijmegen! Via @Number4 had ik een afspraak met juwelier van Baal waar twee Oris horloges al voor me waren weggelegd, een met metalen band en een met rubberen band. In de etalage zag ik tevens de mooie grijze HydroConquest liggen en deze wilde ik natuurlijk ook nog graag om mijn pols passen.
Poe, deze grijze HydroConquest was ook érg mooi. Veel mooier als de eerder gepaste blauwe. Maar de Oris vond ik toch bijzonderder; de diep donkere wijzerplaat, de details van wijzerplaat aanduiding en het venster aan de onderkant. Met wat passen tussen de banden was ik er uit: het werd de Oris Aquis Data met blauwe band.
Ik heb niet echt heel mooie foto’s kunnen maken, maar hier een impressie van mijn eerste automatische uurwerk! En @Number4 wil ik erg graag bedanken voor de ‘bemiddeling’.
Mooie lumen. Ik zal die van mij zo ook eens tegen het licht aanhouden. Ik ga het Oris only topic zeker nog vullen met wat mooie foto’s.
Maar wat voor vrijwel alle horloges denk ik wel geldt is dat ze in het echt, met beweging en vallend licht, veel mooier zijn.