NA: kijk eens wat een lief tijgertje!

Kwam 'm tegen op Chrono en kon 'm niet laten liggen. Het is een uitgave zoals Squale wel vaker doet; NOS onderdelen met een nieuw, in dit geval een ETA 2824 automaat, uurwerk erin. Met 38mm is ie niet te groot en niet te klein voor mijn pols en draagt ie comfortabel. De stalen band doet me een beetje aan een jaren 80 Ebel denken met z’n “ruggegraat” en is zwaarder en meer solide dan ik had verwacht. De band draagt lekker maar je moet wel mazzel hebben dat het scharnier van de sluiting goed valt anders krijg je zo’n rare knik maar daar heb ik gelukkig geen last van. De geëmaileerde bezel draait goed, er is wel een klein beetje speling links/rechts maar ik ben nog weinig bezels tegengekomen waar dit niet zo was. Lume is ook nog prima gezien de leeftijd van de onderdelen en met een waterbestendigheid van 200 meter kan dit beestje ook nog zwemmen.

Minpuntjes zijn het glas, dat is mineraal en de band heeft holle eindstukken maar sluit wel goed aan op de kast zonder speling. De kroon is in verhouding maar daardoor wel klein waardoor verstellen wat zwaarder gaat omdat je minder grip hebt.
Normaal hou ik niet van veel tekst (Rolex!) op de wijzerplaat maar omdat “TIGER” hier meer een logo is zie ik dat door de vingers :wink:

In het kort; krijg je een “vintage” look (jaren 90) zonder je zorgen te hoeven maken over de olie en radartjes e.d… In elk geval mag deze tijger mag uit zijn kooi en om de pols!

33 likes

Mooi klokje… Veel plezier ermee.
Ennuhh… Hou je hem wel tam…!?
M’n bakker is ook al eens aangevallen door 'n tijgerbrood, terwijl die er in de schappen zo onschuldig uit zien.

4 likes

Ik vind hem mooi! En de maat lijkt me ook erg comfortabel.
Leuke vondst :wink: en veel draagplezier uiteraard!

1 like

:joy:

1 like

Da’s een mooie aanwinst!

1 like

Mijn beste,

Leuk!! Een bevallige aanwinst!!
Het logo en de initialen (onder de 12 uur) vind ik wel wat hebben!!
Ik wens je met deze tijger een strijd-waardige tijd. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooie Skwuaaal :heart_eyes:

1 like

Nice :ok_hand:

1 like

Mooi horloge! Veel plezier met je Tijger!

1 like