NA: King Diver meets Sea-God

Hallo HF,

op vakantie hebben we wat meer tijd. Zo kan ik mijn nieuwste aanwinsten tonen.
2 horloges dus, die ik in eerste instantie niet wou kopen. :thinking: rare hobby toch.

Ik was al een tijdje op zoek naar een zwarte duiker, maar liefst niet de klassieke Submariner stijl, en ook liefst eens geen Seiko (daar heb ik er al genoeg van :sweat_smile:).
Horloges waar ik wild van wordt, zijn net iets anders: bijv. de sexy Longines Legend Diver of de stoere Tag Heuer Aquaracer.

Een zwarte duiker dus.
Komt daar plots een groene Orient King Diver opduiken in het blauwe gedeelte (Orient Weekly Auto King Diver voor de vrienden). Niet zwart, maar toch een aparte stijl (een verre stilistische hint naar bovengenoemde LDD) en een bewonderenswaardige heritage. In 1965 is de oorspronkelijke King Diver gelanceerd, en Orient heeft omwille van haar 70 jaar bestaan (1950-2020) deze ‘Revival’ uitgebracht. Is hier op HF ook al eens mooi beschreven.

In de discussie met de vorige eigenaar, had ik ook laten weten dat ik eigenlijk op zoek was naar een zwarte duiker.
Bleek hij ook een zwarte zee-god (Phoibos Proteus voor de vrienden) in de aanbieding te hebben! In mijn zoektocht was deze niet opgevallen (ik denk dat het door de enigszins aparte kleurstelling van de lume komt). Hierin kan ik de stoere geblokte stijl van de Aquaracer herkennen - vergezocht misschien, maar liefde maakt blind, zegt men :wink: En wat een lume heeft deze!

Het was dus snel beslist. Uiteindelijk niet zo veel geld (vergeleken met eerstgenoemde stijlkanonnen). Maar zolang ik voldoening vind in deze categorie, wil ik niet extra spenderen aan 1 enkel horloge. Als horloge peuter wil ik eerst voldoende geprobeerd hebben voordat ik mij in de hogere echelons ga begeven.

Tot zover de inleiding, misschien ook enkele foto’s tonen?

Ik heb iets met die interne bezel - ik vind die heel leuk. En omdat hij niet vastgezet kan worden, draait die soms wat door. Maar ik pruts dan ook heel graag aan mijn horloges - heel tactiel om die bezel terug op zijn plaats te zetten :stuck_out_tongue_winking_eye:

Aan de Belgische kust, maar we gaan niet duiken vandaag.

Op zoek naar zijn roots - papaaaa waar ben je? :sweat_smile:

De Seiko NH35 voldoet hier prima. Lekker stoer ook, ik kan hier werkelijk weinig op aanmerken - behalve het gemis aan heritage dat andere/oudere merken dan weer wel hebben.

Leuke ‘pothole’ datum aanduiding - is deze daar uniek in?

Broederlijk naast mekaar:

44 likes

Pracht en praal! Mooie klokken!

1 like

2 toffe aanwinsten! Veel plezier ermee!

1 like

Mooie set, de zomer kan beginnen!

1 like

Gaaf, veel plezier met beide horloges

1 like

Yep. :+1: Ik ook.
Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinsten👌
Leuk geschreven topic.

1 like

Leuke duikers! Veel plezier ermee!

1 like

Mooi duo! Veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooie set! Twee stoere en aparte horloges. Leuk. Ooh en die porthole datum is niet uniek. Heb ook een Chinees horloge die dat heeft. Wel leuk detail, dat wel. Geniet ervan!

1 like

Mooi duo samen!

1 like

Mooi hoor :ok_hand:
Van deze twee is de Orient mijn favoriet

1 like

Mooie aanwinsten.

1 like

Twee heerlijke zomerklatsers :sunglasses:

1 like

Leuk verhaal, en mooie horloges.

1 like

Van harte! Ik vind vooral die Phoibos erg leuk.

1 like

Mooie set.

1 like

Leuk hoor, dit is blijkbaar de ‘meteoriet’ dial.
Ik heb voorlopig maar 1 zwarte duiker, dus deze heeft aan polstijd geen gebrek hier.

1 like

De King Diver :+1:t2: Nice !

Inner bezel vind ik ook tof, alleen zonder vergrendeling :persevere: dat trekt mijn ocd niet. Ooit een Seiko atlas gehad die dat ook had, nu een MLC Pontos S met vergrendeling.

2 likes

Ik zat ook naar de Orient te kijken om te kopen. Prachtige dial!

1 like