NA: King Seiko 44-9990

Na de verkoop van mijn vorige King Seiko 44-9990 begon het toch te kriebelen, zeker omdat met een beetje pech mijn vintage Grand Seiko 6146-8000 cross hair dial pas in juli volgend jaar terug in van zijn Polish polish.

Dus zitten azen, toegehapt en yesssss daar is hij!
Een King Seiko 44-9990 uit september 1967, ontworpen door de legendarische Tanaka volgens zijn “Grammar of design” en dus glimmende vlakken, scherpe hoeken en een ronde bezel afgewerkt met een top hat acryl glas!
Het horloge is ongepolijst en heeft dus al die heerlijke scherpe vouwen en vlakken!
De wijzerplaat heeft een enkel plekje, de kast wat krasjes maar al met al in topstaat voor een horloge van 53 jaar oud
Wat me opvalt is dat deze een meer zilveren sunburst wijzerplaat heeft waar mijn vorige een meer witte vlakkere plaat had. Medallion op de achterkant in mooie staat.

Hij loopt ook top!

Nu nog een bandje, denk aan felblauw suède!

afbeelding

35 likes

Gefeliciteerd !
Grappig uit de oude tijd ja.

1 like

Mooi Bas ! Knap exemplaar!

1 like

Mooi hoor! Gefeliciteerd.

1 like

DAINI dial is bijna altijd instant like hahaha

1 like

Fraaie aanwinst, Bas :ok_hand:
Wat, een fel blauw suede bandje zoals je bureaublad of scherm timegrapher, hhhm, beetje té, denk ik :thinking:

1 like

Ik ben nog steeds erg blij met jou ex 44-9990. Bijna dagelijks om de pols !

8 likes

:thinking: hij kan wel wat hebben, het is een mooi design dat in het echt nòg mooier is dan op de foto, de combinatie, kast en opgelegde indices op de wijzerplaat, maar het is ook een heel basic design. Een beetje zoals mijn Glycine Altus Compressor, die komt ook tot leven dankzij een cognac Olifantenband
image

4 likes

Deze combinatie is zeker geslaagd :+1:
Ben benieuwd :slightly_smiling_face:

1 like

Heel erg mooi.

Beats IWC, every day. :stuck_out_tongue:

1 like

Hele mooie aanwinst :grinning:

1 like

Mooi hoor. Gefeliciteerd!

1 like

Pwoah, mooi zeg. Gefeliciteerd!

1 like

Mooie plaat veel draagplezier :v:t3:

1 like

Mooi horloge hoor.

1 like

Gaaf hoor. Bandje zal wel goedkomen bij jou…

1 like

Mooi horloge veel draagplezier :+1:

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Prachtige aanwinst, zoiets wil ik ook nog wel erbij :heart_eyes:

Ander bandje!

5 likes