Deze vond ik ook nog, met een 45-7010 cashback medilion.
Komt bij Seiko wel heel veel vaker voor. Laatste 4 cijfers op dial die net iets anders zijn dan wat op de kast staat.
Omdat je verder ook geen blauwe 45 7020T kan vinden op internet (danwel namaak of echt) is het waarschijnlijker dat het misschien een sample van Seiko is geweest oid anders had je vast wel een paar foto’s kunnen vinden denk ik, van een ‘namaak’
Misschien wilden ze wel ooit een blauwe uit brengen wat ze bij GS wel hebben gedaan.
In iedergeval ziet het er zeker niet fake uit…
Dit is ook mijn mening Beavis. Maar het is moeilijk om dit via foto’s weer te geven. Zeker gezien ik niet de aller beste ben in fotografie.
En als het na verder onderzoek blijkt dat alles wat ik voor heen heb gezegd niet correct is, want mijn woorden zijn uit eindelijk alleen een mening, dan hebben we met zijn allen wat geleerd en is er voor de toekomstige KS eigenaren weer meer informatie beschikbaar.
De dial code kan anders zijn dan op de caseback. Maar die dial code hoort dan wel bij dat kast nummer. Dus een 7020 dial kan horen bij een 7010 kast, maar dan niet bij een 7000. Dus dat een 7020 dial niet in een 7000 kast hoort kunnen we denk ik toch wel zeker over zijn? Dan is er nog het punt van de kroon, dat is geen originele kroon. Dus voor mij toch iets te veel punten dat het horloge niet origineel is.
Graag hoor ik van u waar ik de bron kan vinden dat dit geen echte Seiko dial is…
Ik heb de kroon inderdaad nog niet besproken, ben hier nog niet verder in gedoken met mijn onderzoek. Ben wel overtuigd dat het om een originele kroon gaat maar misschien is de stem vervangen en is deze vervangen met een iets te lange stem. Dat is wat voor nu mijn theorie is. Dus daarmee zeg ik dat inderdaad niet alles 100% zo uit de fabriek is gekomen.
Waarom? Hij ziet er anders uit dan de 45ks kroon?
Maak ik op uit foto’s van het net en mijn gevoel dat ik krijg van het gebruikte staal. Als ik mij zelf kan verduidelijken over mijn vorige post, ik ben van mening dat het om een originele KS kroon gaat, welk jaar, model etc, weet ik echt niet, ik ben een leek op dit gebied en ga zeker hier verder onderzoek naar doen.
Helaas niks over 45 7020
Dank, ben zeker bekend met deze link !
Ok , ga er maar gewoon van uit dat het een very very limited edition is
Veel keuze is er niet. De KS gesigneerde kronen werden voor het eerst gebruikt voor de 45 en 56KS. Ook gebruikt bij de 52KS. Maar verder niet. Er is dus niet veel keuze uit KS kronen en deze is echt anders dan een 45KS kroon.
Niet vervelend bedoelt maar je gaat er nogal vanuit dat alles origineel is. Je hebt nog geen onderzoek gedaan naar de kroon maar denkt wel dat hij origineel is? Ik heb het idee dat je alles vanuit dat oogpunt bekijkt en zo allemaal kleine dingen vindt waardoor hij kloppend zou zijn. Maar als je de bigger picture bekijkt zie ik vooral veel vraagtekens en niet kloppende dingen.
Dit valt ook best over u te zeggen over de dial waarvan u ook geen onderzoek naar heeft gedaan en het bestempeld alszijnde namaak…
Ik denk dat het eerder een sample zal zijn…
Was er ooit ook niet iets met héél goeie redials uit Korea? (Niet dat ik iets over deze wijzerplaat denk, daarvoor zit ik er niet goed genoeg “in” )
Aha kijk aan. Mysterie opgelost…
Redial. In de vintage wereld wordt genoeg gekloot met dials. Ik zie nergens vergelijkbare exemplaren. Dat is een give away. Je struikelt online over referenties met talloze fotos en advertenties.
Van bovenstaand horloge klopt heel weinig als je op het referentiemateriaal af gaat
Dat is het belangrijkste. Beurtje (laten) geven en lekker dragen.
Ik heb exact hetzelfde klokje met dezelfde nummers op de wijzerplaat en kast, ben wel blij dit te zien, gebeurde het wel vaker dat de nummers op de kast en wijzerplaat niet identiek waren, wat zou daar de reden van zijn?
Omdat de dials van de wijzerplaat van de monoblock en schroefdeksel hetzelfde artikel zijn, in een andere kast.