Vandaag binnen gekregen, helemaal vanuit Canada, een erg gave Seiko King Seiko 5625 - 7110
Het horloge heeft wel wat sporen van de tijd op de kast en op het glaasje, helaas, maar dat wist ik toen ik hem bestelde. En eigenlijk vallen de krassen op het glas niet eens erg op tijdens het dragen, maar pas als je hem onder een hoek houdt. De gesigneerde kroon is iets wat ik erg mooi vind, wat ik bij vele horloges graag zou zien maar helaas niet hebben. Deze heeft het gelukkig wel
Het medaillon op de caseback heeft betere tijden gezien, maar hij is in ieder geval nog aanwezig
Het uurwerk loopt met 28800 bph, wat resulteert in een schitterende vloeiende secondewijzer. Ik had niet verwacht dat ik verschil zou zien met een 21600 uurwerk (de Seiko 7S26 bijv.) maar het is duidelijk zichtbaar.
De kast-grootte valt me ook erg mee, met ong. 36mm is hij namelijk niet erg groot, maar gek genoeg vind ik hem totaal niet klein ogen om mijn pols. Hij draagt mooi ingetogen maar door zijn schitterende kastvorm en wijzerplaat is hij toch mooi aanwezig.
Ik twijfel nog wel over wat voor band ik erop wil, ik zit te denken aan een mooie lichtbruine struisvogelband erop, of misschien toch zwart met een kroko-grain… Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag uiteraard!
Een blijvertje durf ik nog niet te zeggen, dat kan volgende maand compleet anders zijn is mijn ervaring… Maar voor nu in ieder geval nog wel
Ik vraag me ook echt af wat er met de achterkant gebeurt is dat er zo’n stukje uit het medaillon kan komen… Dat gebeurt niet zo 1 2 3… Maar klopt, om de pols zie je het toch niet.
Overigens zat ik eerst te kijken naar een ander type KS welke niet eens een medaillon hebben en dan is dit toch wel wat leuker, zelfs met wat ‘karakter’ (om het zo maar even te noemen.)
De medallion is volgens mij van goud, ze zijn vaak flink versleten of ontbreken zelfs.
Er bestaan vervangings medallions gemaakt van verguld zilver, je vind ze soms op ebay, ik heb een later model met schroefdeksel, die heeft ook geen medaillon, er staat KS ingegraveerd.
Fraai exemplaar! M’n enige doelstelling als aanwinst voor dit jaar (voolopig) is een King Seiko 45-7001 met een prachtige 44GS-kast en hi-beat movement met 36000 vps. Dit is één van de meest gezochte en bijgevolg duurste exemplaren onder de King Seiko’s, maar dan blijft het nog ongelofelijk veel waar voor je geld.
Ik heb ook de indruk dat King Seiko in populariteit groeit op dit forum, want ik zie ze toch regelmatig passeren in topics. Zo kan je zien dat je te maken hebt met een kennerspubliek
Zelfde kast, geen datum, handwinder - met 36000bph nog mooier qua secondenwijzer… De automaat is qua uurwerk-looks ietsje minder trouwens. Nou is de handwinder ook wel heel erg fraai.
Ik heb er ook een tijdje op zitten azen, nog geen besluit genomen. Deze hier is van @Jaco.
En gefeliciteerd natuurlijk! Mooi hoor, ouwe Seiko’s. Nu ook weer twee liggen voor onderhoud.
Vandaag een schitterende suede band binnen gekregen wat het horloge veel meer omhoog haalt in mijn ogen.
Met een zwarte band was het bijna een saai horloge, maar met deze band is het veel meer een sprekend horloge.