NA: King Seiko

Incomming Seiko 5625-7000!

Wat heb ik nu weer gedaan :weary: Weer iets nieuws incomming. Flipperitus is al een ernstige aandoening, maar het Seiko virus is nog net een stapje erger volgens mij. Het erge is dat als ik een nieuwe Seiko zie dat nooit bij 1 blijft, dan moeten er meer komen van dat soort. Zo had ik opeens 2 seiko lcd horloges, 2 lords matics en binnenkort ook twee King Seiko’s. Wat ook niet mee helpt is dat je op dat moment, juist dan een leuke deal tegen komt :pensive:

Van de week een King Seiko binnen gekregen. Toen nog meer gaan lezen over de King Seiko. Ik kreeg de iconische King Seiko’s maar niet uit mn hoofd. Dat is in mijn ogen een van de meest geslaagde (kast) ontwerpen die ooit gemaakt zijn. De scherpe lijnen in combinatie met de gekromde vlakken is echt prachtig. En na wat zoekwerk kom je dan een leuke tegen…

Het klokje is zeker niet in de beste conditie. Kast is wel okay, het glaasje wat gekrast en enkele plekjes op de plaat. Ik vind dat deze klok in “draagbare” conditie is. Veel van mijn horloges die in erg goeie staat zijn draag ik wat minder omdat ik er erg voorzichtig op ben.

Deze klok past ook echt perfect in de plannen die ik voor mijn collectie heb. Kortom, ik kan niet wachten :grin:

24 likes

Schitterende klok, heel veel draagplezier ervan!

1 like

Dat is ook het plan :sunglasses: Dit word hopelijk mijn horloge voor dagelijks gebruik.

Dat is een heel gaaf exemplaar! :thumbsup:
Ik heb vrijwel dezelfde, een 5625-7111 met schroefdeksel.

2 likes

:scream::upside_down::heart_eyes: Staat ook bij mij op een verlanglijst :heart_eyes::gift::tada:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Mooi spul! Ik wacht met smacht op de zelf geschoten foto’s :slight_smile:

1 like

Kreeg een berichtje dat hij al op de post zit :grin: Nog iets meer dan een week en dan zou hij hier in NL moeten zijn :thumbsup:

Stiekem heb ik de tussen tijd al weer een nieuwe Seiko gekocht :joy:

Mooie! Hoe ziet het medaillon eruit?

1 like

Prachtig. Houd me aanbevolen voor eventuele flippers van jou. Eigenlijk alle horloges, als het maar Seiko is.

3 likes

Rond uit slecht eigenlijk. Maar dat vind ik niet erg, zeker omdat ik van plan deze klok echt te dragen. Ik heb een Lord-Matic in uitstekende conditie maar ik merk dat ik die toch minder draag omdat ik er zo zuinig op ben.

@oscar2 wie weet komt hij tzt in het blauwe gedeelte, mezelf kennende… Ik zit er ook al over te denken mijn andere King Seiko te flipperen :joy:

en een fototje van de andere incomming Seiko:
http://i.ebayimg.com/images/g/iLIAAOSwA3dYWCAj/s-l1600.jpg

2 likes

Ik vind die KS medaillon er nog prima uitzien, vaak ontbreken ze of zijn ze half weggesleten.

1 like

Mooi man! Leuk!

1 like

dat is bij deze ook wel het geval. Vind dat toch een leuke toevoeging dat medailon. Mijn andere king Seiko heeft dat bijvoorbeeld niet.

1 like

Het medaillon van mijn KS ziet er bijna perfect uit, ik zou ook niet anders willen. En dat horloge draag ik met grote regelmaat…

1 like

Heb jij ook alle recht toe :thumbsup:

Mooie klok. Jammer van het plekje op de wijzerplaat. Ziet er voor de rest gedragen maar strak uit.

1 like

Naar aanleiding van jouw post ook maar eens opzoek gegaan naar een King Seiko… Kon het niet laten er ook een te bestellen, een 5625-7110.
Nu ook afwachten :smile:

7 likes

die had ik ook al op de baai gespot :stuck_out_tongue: Erg mooi exemplaar inderdaad :thumbsup:

1 like

Had eerst een andere op het oog, maar die had geen medaillon achterop en een niet originele kroon… Ik ben in ieder geval benieuwd :thumbsup:

Ik zat ook te twijfelen om die van jou te bestellen. Maar het zou me met import tax er bij toch net wat te gortig worden. Maar van alle King Seiko’s op Ebay was dat inderdaad wel de beste :ok_hand: De dial is in ieder geval in beter conditie dan bij de mijne :stuck_out_tongue_winking_eye: Hopelijk loopt hij goed.

1 like