NA king turtle maar die cyclops alignment

Ik vind het een prachtig horloge. Maar zo hoort een NA niet te voelen. Doordat de cyclops rechthoekig is en de dial met die blokjes, valt het extra op.

Ik ga contact opnemen met de verkoper.

8 likes

Het is wel zeker een echte Seiko

2 likes

Dat is zuur! Helaas wel een kenmerk van seiko. Problemen met alignment.

2 likes

Ouch, this can not be unseen! Erg storend inderdaad.

1 like

O dat is jammer! Snap wel dat je daarmee niet akkoord gaat.

Heb wel eens in een you tube video (geen idee meer welke) iemand horen zeggen dat die cyclops er ook af kan? Is dat wellicht een oplossing en als je de cyclops wil houden dan zelf terug plakken. Iemand een idee hoe en of dat kan?

Het is redelijk gemakkelijk om te laten fixen hoor. Bij Seiko gaat dit wel vaker mis. Daar kan de verkoper ook niet zoveel aan doen. Bijvoorbeeld @PeterLC kan de uitlijning voor je corrigeren.

3 likes

Dat is niet King’s worthy!

@Jurtz doe je dat dan via de cyclops of de wijzerplaat / uurwerk?

1 like

Dat kan @PeterLC beter uitleggen dan ik. :slight_smile:

1 like

Ik weet dat de verkoper er niet veel aan kan doen. Maar ik heb hem daar nieuw gekocht. Daarom ga ik eerst daar vragen.

De cyclops mag er ook af, maar dat ga ik niet doen bij een horloge van 1 dag oud.

1 like

Ik persoonlijk vind dit horloge mooier zonder cylops… dus ik zou er eerder voor kiezen hem te verwijderen. Maar ik las ergens anders al dat dit erg tegenviel en dat hij niet zomaar loslaat.

1 like

Dat is een goed idee ja, wellicht dat het via de verkoper bij een horlogemaker gefixt kan worden. De cyclops vind ik persoonlijk wel bij dit (nieuwe) model horen.

1 like

De band bij de King Turtle is beter dan de versie die ik 4 jaar geleden had. Dit is geen dust magnet meer :slight_smile:

Is best een serieuze klus hoor… …glas moet er uit en er opnieuw in. Is niet zonder risico voor mij…

3 likes

Hoe bedoel je “niet zonder risico”? Dat het glas kan breken?

Ik zou het ook niet zomaar laten doen. Ik heb de verkoper voor een oplossing gevraagd. Anders gaat 'ie terug.

1 like

Lijkt me wel goed komen als deze nieuw gekocht is bij de AD… dit zou niemand (hoeven) accepteren in mijn ogen!

1 like

Meer dat de pakking vervormt bij het terugplaatsen. Die zijn echt bedoeld voor eenmalig inpersen.

2 likes

Dat is zelfs met nieuwe pakkingen een uitdaging. :frowning:

1 like

Meer werk dan ik dacht dus!

Ik heb contact gehad met de AD. Ze willen hem voor mij naar Seiko opsturen. Prima. Ik heb aangegeven dat de cyclops ook netjes verwijderd mag worden.

Het probleem is de rechthoekigheid in combinatie met het blokjes patroon. Daardoor valt het heel erg op.