Goedemiddag beste HF leden.
Ga zitten. Pak een biertje of whatever drankje naar keuze. T is nogal een vrij lang topic met aardig wat foto’s geworden
Daar is die dan.
‘ Mijn kleine merk’ horloge.
Hentschel.
Hoe dit ooit begonnen is met de kleine merken:
Al heel wat jaren geleden toen Ochs und Junior nog in Luzern zat al zitten spelen met de configurator van hun. ``gele minuten wijzer, blauwe uren wijzer en roze secondewijzer. Het kon allemaal als ik me niet vergis. Jaren niet gevolg en ik weet dat ze intussen niet meer in Luzern zitten en ik vind lang niet alles mooi wat ze nu maken.
Fast forward naar Hentschel. Januari 2019 (!) In het centrum van Hamburg in een hotel was een soort van etalage gevestigd waar diverse modellen lagen tentoon gesteld.
Langere tijd niks mee gedaan tot begin 2021. Door covid winkels dicht. Gezeik rondom de inmiddels is bezit zijnde groene OP en een juwelier die een aantal keer benaderd heb voor de Bathyscape die keer op keer niks liet horen (Inmiddels ook in bezit via andere juwelier). Ze wilden mijn geld niet schijnbaar. Was er zo klaar mee
Toen begon het. Hentschel nooit vergeten en heeft altijd gesluimerd. Echter ook naar andere (kleine) merken gekeken zoals Cornehl, Dornbluth en Kudoke (De laatste twee genoemde hadden in Q2 2021 een gemiddelde levertijd van een jaar en beide, vooral Kudoke niet zitten niet bepaald in de buurt. Beide lig verder dan Hentschel.
In augustus 2021 voor de eerste keer naar Hentschel gegaan. Vriendelijk ontvangen op een zaterdag (na een aantal mails heen en weer gestuurd te hebben, op zaterdag is alleen op afspraak.) En toen begon toch de twijfel. 38.5 mm kan ik in principe prima hebben maar toch. Antreciet niet donker genoeg…
In oktober voor een tweede keer langs geweest: 34 mm paste beter en de witte wijzerplaat met vlam geblauwe wijzers deden het voor mij. Alleen niet op voorraad. Helft aanbetaald en toen begon het wachten. Gekozen voor het werk deels in zwart rodium te laten uitvoeren.
Voor kerst nog even gevraagd naar stand van zaken. Goed nieuws: Horloge bevond zich in de testfase.
Toen nog maar even gebeld paar weken geleden en ja hoor hij was klaar.
Me is happy.
Gekozen voor het premium pakket waar de eerste service bij zit alsmede een rapportage hoe je horloge word gemaakt en reisetui.
Genoeg geluld. Foto’s.
Het prille begin
.Onderweg naar:
En nu pics van het horloge zelf
.En nog wat eerder pics
En ook nog gepast. Sector dail. Non oxiderend brons. uurwerk word ook in die kleur uitgevoerd
Fijne avond HF. Dank voor de aandacht