NA - kleine Dilker

Hey allemaal,

Voor het eerst in lange tijd weer eens een vintage horloge gekocht. Het betreft een Dilker. Ik heb ondertussen gevonden dat het waarschijnlijk een Italiaans merk was, weet iemand hier meer over?

Daarnaast is dit horloge 32mm, mijn kleinste horloge hiervoor was 36mm. Wat denken jullie, is dit te klein voor mijn pols of gaat het wel?

11 likes

Nog nooit van gehoord. En ja; Deze is te klein. (Is mijn mening).

1 like

Niet te klein hoor, maar door de band lijkt hij kleiner. Op leer zou hij 't beter doen, denk ik.
Hier 31mm op mijn pols.

5 likes

Mooie vintage. Op zo’n foto lijjen ze meestal groter, dus ik denk dat hij te klein voor je is. Aan de andere kant: als jij je er prettig bij voelt, is het okay toch?

1 like

Heb hem even op leer geprobeerd en je hebt inderdaad gelijk! Ziet er veel beter uit!

8 likes

Leuk, maar naar mijn smaak te klein .
Maar gelukkig hebben we niet allemmal dezelfde smaak .

1 like

Nog nooit van het merk gehoord. Klinkt niet heel erg Italiaans trouwens, zeg ik met mijn verre Italiaanse roots. :it: :sunglasses: Maar best een leuk horloge, zeker op leer. Of ie te klein is, bepaal jij natuurlijk zelf. Sowieso is vintage altijd (een stuk) kleiner. Zo op de foto vind ik 'm nog wel kunnen.

1 like

Klinkt inderdaad niet echt italiaans. Ik kom Dilker echter alleen op Italiaanse sites of van Italiaanse verkopers tegen, vandaar mijn vermoeden. Dit horloge komt overigens ook uit Italië :it:

1 like

Als jij geen probleem hebt met de maat moet je hem gewoon lekker dragen :+1: de hobby is voor jezelf en niet voor anderen. :slight_smile:

Ik vindt m’n 34mm spaceview heerlijk dragen! :ok_hand:

2 likes

32 mm oogt een beetje klein idd. vooral de behoorlijk aanwezige kast geeft dit gevoel een ander model had misschien minder klein geleken. Op leer ziet het er hoewel klein wel leuk uit.

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Nooit eerder van het merk gehoord. Op lederen band :+1:t2:

1 like

Op leer vind ik hem goed te doen hoor. Maar enfin, ik hou van vintage en ben allergies voor te grote horloges. Liever te klein dan te groot imo.

Gefeliciteerd!

1 like