Redelijk zoektochtje geweest, maar geduld lijkt te lonen. Nog knap lastig om een redelijk origineel exemplaar te vinden voor een idem prijs. Een Philipijns avontuur had ik eigenlijk ook geen zin in, dus toch maar een Frans exemplaar. Het had al jaren geen optische schoonmaakbeurt gehad. Onder het kapje ziet het er nog redelijk uit, maar heeft zeker een service nodig.
Vandaag in de weer geweest met een sopje, oude tandenborstel, tandenstoker en uiteindelijk de poetsdoek. De kast, gezel en achterkant zijn gewoon nog keurig voor de leeftijd. Wel is het glas redelijk gekrast, maar niet in onoverkomelijk. Daarnaast werd er een nieuw glaasje bijgeleverd.
De dial is nog prima en de indices en de wijzers zijn, naar mijn smaak, mooi verweerd. Voor zo’n klokje hoeft het niet tadeloos te zijn. Enige ziel en ervaring is juist mooi.
Hij is van juni 1985. Maat is 38 mm, zonder kroon. Je hebt de 4205 nog kleiner, 33 mm, maar dat is echt een vrouwen maatje. Nu is de datum al lastig af te lezen in schemerdonker…
Feli! Leuk dat die klok nu een enthousiaste nieuwe baas heeft!
Maar eh, ik zou steeds de neiging hebben om uit te zoeken of wijzers en plaat met een beetje rodico schoner te krijgen zou zijn. Die aanslag ziet er zo makkelijk te verwijderen uit, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
Mooi klokje
Meestal tast die zwarte schimmel (?) het chroom van de wijzers aan, dus je heb de keus tussen zwarte aanslag of koperkleur. Schijnt te komen door vocht.