NA "Kleine Jongen"

Beste HF leden,

Het is weer eens tijd om wat aandacht te geven aan een mooi merk, maar voordat ik daarmee begin… even een ode aan Mister Levenslied!

Oké, terug naar mijn verhaal. Mijn oog is gevallen op de Oriënt Bambino, een echte klassieker onder de automatische dresswatches. Oriënt maakt zijn horloges volledig zelf en is onderdeel van Seiko Epson, dus je krijgt kwaliteit uit een huis met ervaring en traditie.

De naam “Bambino” betekent letterlijk “kleine jongen” in het Italiaans. Maar laat dat je niet misleiden: dit is een horloge met klassiek, elegant en tijdloos design, en een van de populairste dresswatches wereldwijd. Maar waarom?

:white_check_mark:In house automatische uurwerken
:white_check_mark:Dunne kast en bol glas
:white_check_mark:Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding
:white_check_mark:Elegante details die opvallen zonder opzichtig te zijn

Mijn keuze viel op de blauwe wijzerplaat, die bij bepaalde licht ook grijs/lila kan lijken een subtiele verrassing elke keer dat je ernaar kijkt. En de scherpe wijzers! Vooral de gebogen uiteinden van de minuten- en secondewijzer maken het horloge echt af. Kleine details, groot effect.

Qua maat zit hij perfect op mijn 18,5 cm pols: 38,4 mm kastdiameter, 44 mm lug-to-lug en 12,5 mm dikte. Precies goed voor een klassieke, elegante look die niet te klein of te groot is.

Oriënt viert dit jaar officieel zijn 76ste verjaardag, maar de oorsprong gaat terug tot 1901, toen Shogoro Yoshida zijn eerste horlogewinkel opende in Tokio. Met zo’n rijke historie voel je echt de traditie in elk horloge dat ze maken.

Een horloge met stijl, karakter en vakmanschap, perfect voor wie van klassieke dresswatches houdt.

Om de pols :camera_flash:

126 likes

Oriënt altijd leuk

1 like

Heel mooie Oriënt! Mooie band ook…

1 like

Prachtig horloge! Gefeliciteerd en geniet ervan👌🏻

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:t2:

1 like

Leuk zo’n bambino :ok_hand:

1 like

Prachtig model en Orient is een klasse horlogemerk met rijke historie. Mooie aanwinst!

2 likes

Gefeliciteerd met je kleine jongen. Veel draagplezier!

1 like

Erg stijlvol. Geniet ervan!

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd!

1 like

gefeliciteerd met deze mooie Bambino, in Japan kunnen ze echt wel mooie horloges maken. Waaronder deze Orient. Wens je veel draagplezier :+1: :ok_hand:

2 likes

Prachtig, veel draag plezier

1 like

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie NA. Veel plezier ermee.

1 like

Ik zoek nog een dresser :star_struck:

2 likes

Gefeliciteerd met je NA Bill

1 like

Moet je hem wel op leder zetten Danny :wink:

3 likes

Ik was meteen al aan het kijken en vergelijken.
Leder: eens!

1 like

Erg mooi, geniet ervan!

1 like

Zo klein is ie niet, proficiat!

1 like