Ik moet ook nog een keer wat roepen over het excellente werk van @Inca, maar aangezien ik 'm nu om de pols heb eerst maar eens @Ko-Banden een veer in z’n gat steken. Mijn Skagen horloge mag zich verheugen in zeer, zeer slechte banden. Af fabriek wordt ie geleverd met dunne stukjes papier die op elkaar gelijmd zijn.
De bevestiging van de band aan de kast is ook niet bijster standaard, met de lugs die de band grijpen, waarna er twee schroefjes door de band gaan.
@Ko-Banden bood hulp. Na het selecteren van een mooi stuk leer heeft ie er een prachtige band aan gezet:
Ik bedoelde in het algemeen dat de eerste Ko ontvangen een zalige ervaring is mij is deze enkele maanden geleden te beurt gevallen, nog steeds super tevreden mee:
Dat is nou juist het ding. De kast knijpt om de band, en dan zitten er van achter twee schroefjes per kant door de band heen. De dikte en gaatjes moeten dus passend zijn, je kunt niet zomaar gevoerde banden gaan maken.
Eigenlijk een enorme rotkast. Ik zou 'm zo nooit meer kopen. Als het geen standaard lugs heeft overweeg ik het niet meer.