NA kort na NA vanwege kleine polsjes

Polsen. Soms heb je er als horlogeliefhebber geen geluk mee. Ik ben door een NA van vorige week erachter gekomen dat niet elk horloge geschikt is voor mijn kleine en platte pols.

Van een medeforumlid heb ik vorige week een Alpiner 4 Automatic gekocht. Een prachtig horloge. Na een dag draagplezier kwam ik erachter dat hij alleen niet helemaal geschikt was voor mijn pols.

Deze flinke jongen heeft het met zijn 44mm daarom welgeteld vier hele dagen met mij uitgehouden. Hij is vandaag omgeruild voor een Tag Heuer Carrera. De Alpina heeft een mooi thuis gevonden bij een liefhebber die al zijn functies goed gaat gebruiken en ik ben weer een mooi horloge met een wat kleinere diameter rijker. Een prima ruil al zeg ik het zelf.

Zo zie je maar weer, soms kan je maar gewoon beter accepteren dat je pols niet voor elk horloge geschikt is. Hier foto’s van de NA! Fijne avond allemaal ;).

52 likes

Ook behoorlijk aan de maat maar mooi is hij zeker :+1: Gefeliciteerd met de aanwinst

1 like

Stap vooruit. Goed gekozen.

4 likes

Ik ken het probleem, ik vind die Alpine ook prachtig en had hem vast gehad als die mij paste. En zo zijn er nog legio horloges die ik nooit heb gehad vanwege de maat.

Het leek er een tijdje terug op dat alles weer wat kleiner werd, die echte beukers verdwenen en ik had de hoop dat er meer horloges onder de 40mm zouden komen.

Maar helaas, of misschien wel gelukkig ivm de uitgaven die ik anders zou hebben :grin:

3 likes

Heel mooi, de Carrera! Is deze ook 39mm, net als de generatie daarna (die ik heb)? Is een mooie, draagbare maat. Ook als je geen boomstammen van polsen hebt.:grin: Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

1 like

Toch wel wat hoor: Tissot PRX 35mm en Seastar 36mm, Certina Action Diver 38mm. Ze zijn er wel.:slightly_smiling_face:

2 likes

Jazeker, ik heb de Certina Action Diver gehad in 42mm en dat blijft een mooi horloge. Ik was ook blij verrast dat er na een tijdje toch die 36mm bij kwam maar die was dan weer iets anders dan de 42mm. Alles wat ik daar mooi van vond was op de 36 anders.

Maar ik ben al tijden tevreden met mijn CW Trident Pro van 38.5 mm. Groter wil ik niet meer.

2 likes

Een mooie aanwinst :+1:

1 like

Moet zeggen dat ik m’n Carrera met 39mm ook wel heel mooi vind vallen, eigenlijk. Hoeft van mij ook niet groter.:slight_smile: En ik heb dan laatst wel weer een duiker van 43mm gekocht. Maar die gaat dan net, door de voordelige kast-/lugvorm. Maar ik zou het zeker niet erg vinden als de trend qua formaat weer een beetje naar beneden gaat. We zijn toch een enigszins doorgeslagen.:thinking::roll_eyes:

2 likes

Mooie Carrera! Geniet ervan!

2 likes

Het is echt een dikke unit op de pols! Ook de kast is heel dik dus helaas draagt hij niet heel makkelijk. Maar goed, deze wel!

1 like

Volgens mij is die 39mm. Hij draagt in ieder geval super! :slight_smile: thanks!

1 like

Ik heb hem nooit irl gezien of gepast, ik wist van de specs al dat het mij niet past en ik hou ook niet van dikke hoog liggende kasten op mijn pols.

Ik zit daar al heel lang op te hopen/wachten, toen die enorme beukers langzaam aan verdwenen had ik de ijdele hoop dat we weer wat verder terug zouden gaan zoals altijd met mode het geval is.

Blijkbaar hoor ik tot oudere zwakkere generatie met te dunne polsjes of wellicht een afwijkende smaak.

2 likes

Gefeliciteerd met je aanschaf. Mooi horloge (Alpina ook!). Veel plezier ermee.

1 like

Prachtige Carrera! Veel draag en kijkplezier!

1 like

Ik ken het (helaas) ook, maar er zijn toch wel leuke horloges te vinden. Veel plezier er mee.

1 like

Gaaf horloge, veel plezier er mee!

1 like

Nice :ok_hand: gefeliciteerd

1 like

Deze staat veel beter inderdaad! Goede ruil en veel draagplezier gewenst

1 like

Mooi hooi en staat idd veel beter. Ik heb het omgekeerde probleem dat 44mm de ideale maat is. Te grote pols is een groter probleem :sweat_smile:

1 like